Ова недеља, после јучерашњег Дана дијаспоре, биће обележена и окупљањем представника Срба који живе у свету. Компанија “Телеком Србија” покреће “Пројекат за дијаспору”.
Генерални директор “Телекома Србија” Владимир Лучић рекао је, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, да су “са пројектом за дијаспору кренули интензивно пре четири године, пуштањем мобилног оператера у Аустрији”.
Сада су, како је навео, дошли до 150.000 корисника.
“Схватили смо да је огроман потенцијал у дијаспори јер ми имамо и садржај и дигиталне сервисе који они желе да имају. Осим Аустрије, проширили смо се прошле године на Швајцарску, сада завршавамо Немачку, 17. јула почиње продаја наших картица у Немачкој, могуће је и онлајн, преко нашег портала и 12 дистрибутера, а планирамо да у години дана пустимо 30 наших пословница”, рекао је Лучић.
Најавио је Турску као следећу земљу, а потом и САД. “То је нормалан пословни потез са наше стране јер доста интензивно улажемо у садржај, телевизијске серије, разне друге програме и дистрибутери смо свих канала из бивше Југославије, а са друге стране улажемо у дигиталне сервисе тако да ширимо потенцијал наших корисника”, додаје директор “Телекома”.
Истиче да су премашили 11 милиона корисника, 2022. године је направљен рекорд. “Нама ће дијаспора омогућити да можда дуплирамо тај број”, наводи Лучић.
Ширење компаније и корисници
“Телеком Србија” већ сада има у већинском или комплетном власништву десет компанија у Србији, Републици Српској, Црној Гори и Северној Македонији.
Лучић каже да се пре свега повећава приход компаније и снага да се улаже даље, и тиме ће корисници имати боље услуге и у Србији, а повећањем вредности – пошто има четири милиона акционара, повећава вредности и самог “Телекома Србије”.
“Нашим интензивним развојем у дигиталне сервисе помажемо и држави да што брже уђе у нову индустријску револуцију. Телеком Србија би требало да буде основ развоја и саме државе у тој новој индустријској револуцији”, истиче он.
Циљ да “Телеком” постане глобални играч
Лучић каже да су прошле године имали рекордан приход од преко милијарду евра. “Уз помоћ пројекта за дијаспору и уз помоћ тога што имамо први фонд за финансирање дигиталних стартапа, већ смо кренули у свету да нудимо наше стартап пројекте – девет финансирамо, са друге стране наш садржај није само за дијаспору ми га већ продајемо и Амазону, на пет континената, постајемо глобални играч”, навео је Лучић.
“У право време смо кренули, телекомуникациони оператер има два правца развоја: или да буде интернет конекција ка кориснику, а да сви други дигитални играчи зарађују или да крене да зарађује. Захваљујући пројекту за дијаспору, захваљујући улагању у дигиталне сервисе ми ћемо постати глобални играч, не снаге као највећи играчи, али довољно снажни да вишеструко повећамо профит и вредност Телекома“, подвукао је Лучић.
Ко је интересантан, ко је већ заинтересован
“Ми пробамо да успоставимо партнерства са највећим америчким дигиталним компанијама, да пробамо да успоставимо партнерство са највећима, са Амазоном, Нетфликсом, Фејсбуком. Са Амазоном смо имали највише састанка, делује нам најзанимљивији, као најбољи глобални играч од кога може највише да се научи“, каже он.
Када се говори о сарадњи са америчким компанијама, Лучић наводи да су пре месец дана потписали уговор са другом по величини финансијском институцијом у Америци, а то доста може да помогне код будуће сарадње са великим америчким компанијама јер, како каже, “та институција има поверење у Телеком и у план развоја да ћемо постати велики”.
Вештачка интелигенција и “Телеком”
Лучић је рекао да ће генерално вештачка интелигенција променити живот у наредних 10 до 15 година и сматра се да ће она имати исти ефекат на развој индустрије као када се појавила струја, да ће то толико бити велика промена.
“Интензивно радимо неколико пројеката, користимо вештачку интелигенцију ка што бољем одговору ка кориснику, да машина говори кориснику у предикцији сметњи да можемо унапред да видимо где може да се јави сметња да корисници имају што бољу услугу”, каже он.
Кроз стартап пројекте форсирамо идеје на бази вештачке интелигенције у свим применама од здравства до аутотматског упављања неким возилима, тако да ћемо пробати у том смеру да направимо неке новости на светском тржишту, закључио је Лучић.