Grisine nam došle kao čačkalice! Prvo su nam “pojeli” red čokolode, a onda je nestala i čaša mleka: Smanjivali su i paštete, a sad ni grickalice nisu više ono što su bile

Smanjivanje gramaže proizvoda i “naduvavanje” pakovanja sve češće viđamo na rafovima. Često dok kupujemo i ne primetimo, ali kada krenomo da jedemo vidimo i da “to nije to”. Prvo su nam “pojeli” red čokolode, a onda je nestala i čaša mleka, smanjivali su i gramažu pašteta, a sad ni grisine nisu više ono što su bile.

Smanjivanje gramaže proizvoda sve je češće

Foto: Oliver Bunić / RAS Srbija

Smanjivanje gramaže proizvoda sve je češće

– Grisine su sada kao čačkalice. Ne možeš ni da ih izvadiš iz kese, a da ne puknu, a najčešće su već i polomljene. Ma minijaturne, reko bi da je deblje i poneko zrno soli na njima. Manja je naravno i gramaža, a cena kao za grisine. I ne prija iskreno da Vam kažem kao što me je neprijatno iznanadilo i kada mi je iz tečnosti za sudove nestalo 100 mililitara, a 200 iz omekšivača i tako redom. Gramažu su smanjile i supe. Nekada bilo za četiri tanjira, sada za tri, ili za jedan tanjir – priča nam Radica iz Ostružnice koja sebe naziva pažljivim kupcem kome ništa ne može da promakne.

Blic preporučuje

Šrinkflacija na snazi

Smanjenje gramaže proizvoda stručnjaci nazivaju šrinkflacija. Reč “šrink” na engleskom jeziku znači “smanjenje”. Na primer, ako ste ljubitelj švajcarske čokolade, možda se sećate da je slatkiš 2016. godine izgledao malo drugačije – više nije ličio na Alpe, a praznine među trouglovima su se raširile.

Iako cena čokoladice nije porasla, smanjila se neto težina pakovanja, sa 170 grama, na 150 grama.

– U poslednje vreme vrlo vodim računa o cenama i gledam šta koliko košta i šta koliko plaćam. Tako mi je vrlo i bitno da li ću brašno platiti 78 ili 84 dinara. Važno mi je i koliko je pakovanje, koju cenu plaćam za određenu količinu. Tako pratim i gledam deklaracije. Kad ono pre neki dan pravo iznenađenje – ni grašak više nije ono što je bio – uzmem kesu, ono nešto lagano, pročitam i vidim da je “nestalo” 100 grama – dodaje Radica.

Foto: Nenad Pavlović / RAS Srbija

Jovan Jovanović, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača „Forum“ više puta je govorio je ranije na ovu temu. Kaže, istina je da je gramaža napisana tačno, ali i da je u pitanju marketinški trik kojim se služe proizvođači.

– Smanjenje gramaže je trik kojim se služe proizvođači, kako bi privukli kupce. Na prvi pogled, proizvod izgleda standardno, ali kad se malo bolje zagledate, vidite da je manja gramaža, a cena je nešto niža. Na taj način se kupci privlače i po mom mišljenju, plaćaju nerealnu cenu, to je trik – rekao je Jovanović.

NI eurokrem više nije ono što je bio, nestali su i lešnici i puter.

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com