Sudržanost potrošača pod pritiskom inflacije snažno pogađa nemačku maloprodaju.
Izvor: DPA
Foto: shutterstock, non c
Trgovci u prvoj polovini 2023. zabeležili su pad prometa od realnih 4,5 odsto, saopštio je savezni zavod za statistiku u ponedeljak.
Bez inflatornog ponderisanja, promet je godinu-na-godinu bio u plusu od 3,6 odsto. Ta razlika ilustruje poskupljenja u trgovini na malo, odnosno inflaciju.
Posebno su trpeli prodavci hrane, sa realnim padom prometa od 5,8 odsto, uprkos nominalnom rastu od 7,6 odsto. Cena hrane je poslednjih meseci najsnažniji generator inflacije.
Statističari navode da su trgovci hranom neprekidno u poslednje dve godine iz meseca u mesec beležili realan pad zarade.
Inflacija erodira vrednost novca i potrošači za isti iznos mogu da kupe manje robe. Posledica je da manje kupuju i biraju jeftiniju robu.
Inflacija je naročito snažan udarac zadala onlajn lupovini i dostavi koje su procvale pod pandemijskim restrikcijama. Taj sektor je u prvom polugođu registrovao pad prometa od realnih 7,3 i nominalnih 2,6 odsto.
Slično je u maloprodaji građevinskog materijala, sa padom prometa od 6,9 odsto.
Istovremeno, oporavljaju se oni koji su najviše izgubili pandemijskim zaključavanjem – prodavci tekstila, odeće, obuće i kožne galanterije su prošli bolje i ostvarili rast od realnih 7,3 odsto.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.