Postoje neke rečenice i reči koje dobri vođe i dobar menadžer nikad neće izgovoriti. To su reči koje demotivišu saradnike, uništavaju projekte i potapaju kompanije.
Dobar menadžer ima moć uticajana svoje ljude i mora birati reči. Ako ih ne bira, postaje loš šef.
Blic preporučuje
Magazin Success razgovarao je s devet uspešnih lidera i pitao ih što prema njihovom mišljenju vođa nikad ne sme reći. Evo njihovih odgovora:
“Sada nemam vremena”
– Da, vođa je stalno zaposlen. Zadaci i sastanci traju večno, ali uvek morate pronaći vremena da odgovoriti na pitanje svog zaposlenog. Ako mu stalno govorite da sad nije pravo vreme za to ili da vam se obrati kasnije, prestaće postavljati pitanja. Uvek pronađite vremena za svoje zaposlene. Ako ste usred nečega, zakažite tačno vreme kad ćete odgovoriti na njihovo pitanje. – Jonathan Long, Market Domination Media
“Jer tako radimo oduvek”
– Jake vođe nikada neće otpisati predlog zaposlenog na način da im kaže da se stvari oduvek rade drugačije. Jaki vođa slušaće bez predrasuda. A ako preglog zaposlenog nije dobar, objasniće im zašto. Jake vođe otvoreni su za sugestije i sa zadovoljstvom će primeniti poboljšanja.” – Jeff Cayley, Worldwide Cyclery
“Gde ti je mozak”
– Jak vođa nikad neće pitati svog zaposlenog nešto uvredljivo kao što je “Gde ti je bio mozak?” Zaposleni greše, i važno im je dopustiti da nauče iz grešaka umesto da ih odmah okrivite. Ako kritikujete zaposlenog na oštar ili pasivno agresivan način, jedino što ih učite je da igraju na sigurno, umesto da igraju na pobedu. A to šteti i njima i celoj kompaniji.” – Vladimir Gendelman, Company Folders, Inc.
“Daj, ja ću to”
– Popravljao sam mejlove, uređivao ponude i ubacivao se u telefonske razgovore kad god sam mislio da mogu poboljšati način na koji član tima pristupa problemu ili zadatku. Naučio sam da na taj način propuštao ključan moment u kojem je druga osoba mogla naučiti kako bolje obavljati zadatke, ustvari sam trebao kolegama dati povratnu informaciju i pustiti ih da pokušaju ponovno.” – Ross Resnick, Roaming Hunger
“Kolega X to radi bolje od tebe”
– Uspoređivanje zaposlenih je najbrži način da odnose u firmi pretvorite u rivalstva. Interna kompeticija treba biti zdrava, a ne osvetnička. Menadžment se treba suzdržavati od toga da neke zaposlene označava boljima od drugih. Jaki lideri mogu pohvaliti nečiji uspeh bez da uvrede sve ostale.” – Danny Wong, Blank Label
“Ne razumeš”
– Svi znaju da učinkoviti lideri zapošljavaju pamente ljude, a kad im nakon toga kažete da nešto ne razumeju, ponižavate njihovu inteligenciju. Ne samo da na taj način štetite moralu, nego ih sprečavate u obavljanju zadatka pre nego što uopše stekli uvid u situaciju. Jaki lider razume da u timu postoje neslaganja. Njegov je posao da otvori dijalog i sve razjasni.” – Jared Brown, Hubstaff
“Tvoj rad može da potopi kompaniju”
– Jedna od najtoksičnijih stvari koju vođa nikad ne bi smeo reći zaposlenom je da njegov individualni učinak može potopiti kompaniju. Umesto toga, jaki lideri promiču timski rad i ideju da svaki član tima doprinosi učinku kompanije na svoj jedinstven način. Zaposleni se nikad ne bi smeli osećati kao da nose celu kompaniju na svojim leđima.” Kristopher Jones, LSEO.com
“Nisi više uporan kao ranije”
– Kažete li nekome da je izgubio onu iskru, teško da ćete pojačati njegovu želju da naporno radi za vas. Ponizite li ih, profesionalno ili lično, dobićete negativan odgovor, možda i izgubiti njihovo poštovanje. Pokušajte poslati poruku na duhovitiji način.” – Ranan Lachman, Pley
“Jer ja tako kažem”
– Uvek mora postojati razlog zašto od nekoga u svom timu tražite nešto. Jak vođa veruje svojim zaposlenima i dopušta dovoljno transparentnosti kako bih razumeli koja je veza između njegovih zahteva i misije kompanije.” – Abby Ross, ThinkCERCA
(Stratego)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini više od 100.000 ljudi. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.