Lakše do četvrotočkaša
Citroën je nedavno iznenadio sve zanimljivim poslovnim potezom. Francuzi snižavaju cene i do 6.000 evra po modelu vozila, kako za modele s benzinskom motorima, tako i za električne automobile, piše Fenix Magazin.
Mnogo je razloga za pad cena. S jedne strane, tu su slabe prodajne brojke marke Citroën. Osim toga, posebno u Nemačkoj, automobili se sve manje kupuju zbog inflacije i ekonomske nesigurnosti.
Zaostatak u isporuci iz pandemijskih godina, u kojima su trgovci gotovo dodeljivali željene modele umesto da ih prodaju, sada je gotov. Za potez francuske firme verovatno je zaslužan i ulazak na tržište brojnih kineskih proizvođača automobila s relativno niskim cenama.
U proleće 2023. na nemačkom tržištu je bilo samo 30 modela koji su bili dostupni za manje od 20.000 evra – od kojih niti jedan nije Volkswagenov model.
Najjeftiniji Polo trenutno košta 21.590 evra, dok je cena Golfa gotovo 30.000 evra. Mini-SUV vozila Taigo i T-Cross su jeftinija, ali i dalje koštaju više od 22.000 evra svaki. Paralelno s gotovo apsurdnim cenama novih automobila, smanjuje se broj malih automobila, što dodatno diže prosečnu cenu.
Citroën je ukinuo svoju C1 klasu da bi umesto toga ponudio nove, skupe električne automobile i moderne SUV-ove. Takođe, VW Up, Opel Karl i Adam, Peugeot 108 i Ford Ka više nisu dostupni i uslediće mnogi drugi modeli.
Klimatska politika EU-a je delimično odgovorna za smrt malih automobila jer čini male automobile skupljima uz sve strože standarde, te istovremeno prisiljava proizvođače da pređu na električne automobile, bez kojih se ne mogu smanjiti ograničenja voznog parka u EU-u. Međutim, električni automobili i dalje su uglavnom skuplji od automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, što povećava prosečnu cenu novih automobila.
Potez Citroëna mogao bi da bude tek početak. To pretpostavlja i voditelj platforme za poređenje novih automobila Carwow.
PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE
“Pad cena će se nastaviti i sledećih nekoliko meseci, jer je pritisak među proizvođačima zbog prodaje trenutno ogroman. U poslednja tri meseca videli smo prosečno smanjenje bruto kataloških cena za 1,7 posto kod svih marki na Carwowu – s 40.680 na 39.988 evra. U poređenju sa majem 2023. čak 2,3 posto”, kaže stručnjak.
Pad cena znači, između ostalog, da se cene lizinga smanjuju, a bolje opremljeni modeli visoko subvencionišu.
Pad cena je u poslednja tri meseca bio najveći za Jeep (minus 12%) i Peugeot (minus 10%), a sledi ih Citroën s minus 9%. Kod Volvoa cene su snižene 8%, a kod Renaulta 5%. Kod ostalih navedenih marki smanjenje je manje od 5%, pokazuje analiza podataka.
Kada je reč o električnim modelima, tu su povoljni uslovi između ostalih za Renault Twingo Electric, Cupra Born i Citroën ë-C4.
Ali, takođe možete dobiti povoljne cine za motore s unutrašnjim sagorevanjem, na primer za Citroën C5 Aircross. “Cena Aircrossa smanjena je za 6.000 evra na početnu cenu od 24.690 evra.
Električni model ë-C4 sada košta 1.950 evra manje, odnosno 35.590 evra, dok je malo sportskija verzija ë-C4 X dostupna za 35.990 evra.
To je još uvek 1.550 evra manje nego pre.
Citroën je spustio cene za 13 posto na sve modele. Kako bi smanjivanje cena bilo moguće, marka više neće nuditi svoje automobile u pet, već u tri nivoa opreme”, pišu nemački mediji. Takođe bi moglo doći do novog pada cena u Tesli.
“Vidimo pad cena za marke BMW, Citroen, Cupra, Ford, Genesis, Jeep, Lexus, Mitsubishi, Mini, Peugeot, Renault, Tesla i Volvo”, rekao je šef Carwow-a . Međutim, zaista održivi silazni trend u premium segmentu još nije vidljiv, pišu nemački mediji.
Proizvođači i trgovci očigledno žele što duže da zadrže visoke marže na svojim skupim modelima srednje i više klase.