Predsednik Meksika Andres Manuel Lopez Obrador najavio je kako će država pokušati “oživeti” željezničku prugu između Meksičkog zaliva i Tihog okeana čime bi Panamski kanal dobio konkurenciju.
Više od jednog veka, ovaj železnički koridor posluje izuzetno loše, a novim projektom Meksiko želi da iskoristi želju multinacionalnih kompanija da se približe Sjedinjenim Američkim Državama, naročito u periodu niskih vodostaja koji predstavljaju veliki problem u funkcionisanju Panamskog kanala.
Blic preporučuje
– Za predsednika Meksika, to je deo ‘igre’ za privlačenje investicija na siromašniji jug, piše Financial Times.
Prema planu, železnički koridor Tehuantepec vredan 2,8 milijardi dolara sadržaće 308 kilometara železničke pruge između renoviranih luka Salina Cruz i Coatzacoalcos, te industrijskih postrojenja u blizini transportnih čvorišta, uključujući i aerodrome.
Meksička vlada optimistična je po pitanju otvaranja ovog koridora koji će ponuditi tranzitno vreme od 6,5 sati, isključujući vreme utovara.
– Meksiko je trenutno jedna od najatraktivnijih zemalja, među prvih pet najatraktivnijih na svetu, rekla je ministrica ekonomije Rakel Buenrostro.
Inače, upravo ovaj koridor predstavlja jedan od najpoznatijih železničkih koridora, još od 1821. godine.
Izgradnja pruge završena je 1894. godine, a ovim putem najviše se prevozio šećer i to čak 250.000 tona na godišnjem nivou.
Nakon otvaranja Panamskog kanala, promet putem pruge značajno je pao, a sve do 1950. godine koridor je služio za prevoz putnika. Ipak, postao je beznačajan u kontekstu prevoza tereta, što meksička vlada sada želi promeniti.
(Izvor: Klix.ba)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.