Vlada Crne Gore utvrdila je Nacrt prostornog plana Crne Gore do 2040. godine kojim je predviđeno sedam aerodroma.
Izvor: avioportal.me
Ilustracija: Shutterstock/William Perugini
Ovim strateškim planom se planira razvoj i opšta osnova organizacije, korišćenja, uređenja i zaštite prostora Crne Gore za planski period do 2040. godine.
Prostornim planom predviđeno je sedam aerodroma.
“Pored Podgorice i Tivta, predviđeni su aerodromi u Baru, Ulcinju, Žabljaku, Beranama, Nikšiću”, kazao je predsednik Dritan Abazović.
Iznenađenje javnosti privukao je Bar. Zapravo reč je o staroj lokaciji koja postoji još od doba bivše države SFRJ. Zadnji planski dokument koji je ovu lokaciju štitio i planirao aerodrom bio je Prostorni plan posebne namene (PPN) za obalno područje Crne Gore koji je i dalje na snazi, piše Avioportal.me.
Predsjednik Opštine, Dušan Raičević, izjavio je za Radio Bar i portal Barinfo sledeće: “Za potencijalnu izgradnju novog aerodroma na teritoriji Opštine Bar, ispitana je lokacija Burge. Na osnovu podataka prikupljenih sa meteo stanice Dobra Voda, ustanovljeno je da su meteorološki uslovi lokacije izuzetno dobri, sa koeficijentima upotrebljivosti preko 97 odsto u odnosu na bočni vetar. Ruža vetrova je takva da se jasno izdvaja dominantan smer u upotrebi sa zapada na istok.
Topografski uslovi lokacije su povoljni. Ne postoje prirodne prepreke kroz definisane površine za prilaz i za odlet sa aerodorma. Topografija terena je takva da onemogućava obavljaje vizuelnog manevrisanja kruženjem sa severne strane, ali postoje uslovi da se ovaj postupak definiše sa južne strane poletno-sletne staze (PSS).
Imajući u vidu postojeću i planiranu infrastrukturu lokacija Burge je izuzetno povoljna u pogledu navigacionih uslova, veze sa opslužnim područjem, i komunalnih uslova. Negativan uticaj na životnu sredinu se posredno može oceniti kao minimalan.
Jedini problem koji se izdvaja jesu geodetski i geološki uslovi lokacije. Zemljani radovi na ravnjanju terena u definisanom području mogu predstavljati značajan deo ukupnih troškova za izgradnju aerodroma, stoga je ovu analizu neophodno sprovesti u što ranijoj fazi planiranja novog aerodroma. Ovakva analiza će biti ključni faktor pri izboru jednog od predloženih rešenja, odnosno za precizno određivanje lokacije PSS (tačne koordinate referentne tačke i krajeva PSS)”.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.