Vremena kad je Volkswagenov Golf uverljivo držao titulu najprodavanijeg modela u Evropi su odavno prošla. Sada su tu neki novi igrači. Jedan od primera je Tesla, odnosno Model Y, koji trenutno drži glavni teret elektrifikacije u Evropi. Tokom prvih 10 meseci ovaj je model prodat u čak 183.799 primeraka, i to na tržištima zemalja EU, EFTA-e i Velikoj Britaniji. Međutim, to ne znači da je Model Y najprodavaniji evropski model. “Tek” je drugi.
Status najprodavanijeg modela u Evropi još uvek drži Dacia Sandero, doznaje Automotive News. Jedan od najjeftinijih modela na evropskom tržištu je i među najomiljenijima. U prvih deset meseci je u Evropi dosegao minimalno bolji rezultat od Tesle, ali ipak bolji. Sandero je dosegao prodaju od 184.088 primeraka.
Blic preporučuje
Na trećem mestu je Volkswagen T-Roc sa 164.833 primerka, a na četvrtom mestu se smestio nekadašnji evropski bestseler, Peugeot 208, sa 163.672 prodana primerka. Top 5 zaokružio je Renault Clio sa 154.493 prodata primerka ove godine.
Kakvi su trendovi
Ako pogledamo rezultate za oktobar, situacija je sledeća. U oktobru je najprodavaniji model bio opet Sandero s 21.139 registracija, a pratio ga je Renault Clio s 14.534 novoregistrirana primerka.
Teslin model Y je s 9660 registracija pao na 24. mesto. Ipak, treba reći kako je Tesla ove godine podigao prodaju ovog modela u Evropi za čak 142 posto, s prošlogodišnjih 75.854 na spomenutih 183.799 primeraka. Jedini model s približno ovakvim rastom bio je kineski MG ZS s godišnjim rastom prodaje od 107.7 posto.
(Poslovni.hr)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.