Nemački gigant u proizvodnji preciznih alata Groz-Bekart šalje zaposlene u fabrici u Albštatu na skraćeno radno vreme od 1. januara.
Inflacija i visoki troškovi proizvodnje već su bacili na kolena nekoliko velikih kompanija iz Baden-Virtemberga. Neke kompanije su ukinule ili preselile radna mesta u inostranstvo iako je smanjenje radnog vremena društveno odgovorniji način smanjenja troškova.
Blic preporučuje
Grupacija za proizvodnju alata Groz-Bekart iz Albštata, koja se smatra tržišnim liderom u proizvodnji preciznih alata za tekstilnu industriju, namerava da 1. januara pošalje na skraćeno radno vreme oko 2.200 zaposlenih u svom sedištu, navode mediji u Nemačkoj.
Nemačka kompanija, koja je osnovana 1852. godine i zapošljava gotovo 9.600 ljudi širom sveta, bori se s naglim padom potrošnje, što već dugo stvara probleme i tekstilnoj i građevinskoj industriji.
Današnja kompanija Groz-Bekart vuče korene iz trgovine igračaka i sladoleda osnovane u Albštatu 1852. godine i sada je najveći poslodavac u tom okrugu. To znači da će najava skraćenog radnog vremena od 1. januara verovatno značiti sve samo ne dobre božićne vesti za zaposlene u centrali.
“Jaka inflacija imala je sve negativniji uticaj na ličnu potrošnju”, napisala je kompanija u saopštenju.
Navodi se da je i geopolitička klima uticala na volju kompanija za ulaganje. To se osetilo i u prodaji u Groz-Bekartu zbog čega bi rashode trebalo prilagoditi stanju na tržištu smanjenjem radnog vremena.
Za 2.200 zaposlenih u Albštatu od 1. januara planirano je smanjenje radnog vremena za 20 posto. Tržišna situacija se kontinuirano analizira i preispituje, međutim, kompanija veruje da će ta mera ostati na snazi do sledećeg aprila.
Groz-Bekart je aktivan u više od 150 zemalja.
Mediji su u julu izveštavali da kompanija za izradu alata verovatno neće moći da nastavi svoj dobar razvoj u 2023. godini zbog očekivanog oporavka tržišta u Kini i učinka potresa u Turskoj.
Takođe se navodi da se broj zaposlenih u Albštatu neće povećavati i da nedostatak kvalifikovanih radnika postaje sve veći problem.
Šot AG, nemačka multinacionalna kompanija specijalizovana za proizvodnju stakla i staklokeramike sa sedištem u Majncu, šalje gotovo 20 odsto svojih radnika na skraćeno radno vreme – takozvani Kurcabajt.
(Fenix Magazin)