Вучић: Велики број места у Војводини биће на мапи најбољих путева у Србији

Александар Вучић је рекао да ће брза саобраћајница “Осмех Војводине“ приближити Сомбор Новом Саду и Београду, као и Мађарској и Румунији.

“И да буде коридор и за Румуне и Мађаре. То је за нас од огромног значаја”, наговестио је Вучић и навео да држава много улаже у изградњу “Осмеха Војводине” и тиме показује колико су јој важна сва та места у Војводини кроз коју ће проћи брза саобраћајница.

Истакао је да, када прође ауто-пут или брза саобраћајница, онда долазе и инвеститори.

“То је све део онога што смо ми назвали ЕКСПО 27. Дакле, није ЕКСПО везан само за Београд, већ за целу земљу“, истакао је Вучић и додао да ће због тог пројекта и наше компаније имати више посла, што је значајано како би се млади задржали у тим местима.

Када је реч о делу јужног Баната, навео је да је први пут уложено у реконструкцију пута од Јарменоваца и Јаношика према Пландишту, a да ће се улагати и у средњи Банат, као и у остале делове Баната.

Додао је да се за Војводину увек мислило да је најразвијенији део Србије, а да су заправо у централној Србији развијенији делови од појединих делова Баната.

“Зато је ова саобраћајница важна за цео северни Банат. Кад изградите ауто-пут Београд–Зрењанин, то вам диже цео јужни Банат. Све око Зрењанина ће да процвета”, рекао је Вучић.

Додао је да је потребно још инвеститора како би држава била “још богатија“ и како би се дошло до просечне плате од 1.000 евра.

“Рекли смо до краја мандата 1.400 евра и остајемо при томе”, истакао је Вучић.

“Крај радова до краја 2028”

Председник је најавио да ће радови на изградњи “Осмеха Војводине” бити завршени до краја 2028. године и да је то пут од 186 километара са 45 мостова. Навео је да ће морати да се уради озбиљна експропријација, посебно око Врбаса, где неће бити све једноставно, али и око Бечеја, Новог Бечеја, Србобрана, Кикинде.

“Много посла овде има, радићемо деоницу по деоницу. Важно је да се размак између ауто-пута Суботица – Нови Сад – Београд – Врбас ка Сомбору што више уради и од Сомбора ка Бачком Брегу. Битно је да Сомбор подигнемо, а онда и друге градове”, рекао је Вучић.

Ускоро о проширењу прелаза Бачки Брег

На питање о проширењу прелаза Бачки Брег, он је рекао да би за Србију то било важно и да се нада да ће се за 15-ак дана видети са мађарским премијером Виктором Орбаном с којим ће разговарати о томе.

“На Хоргошу ћемо да направимо највећи прелаз у Европи и то заједнички, где ћемо да уложимо 200 милиона евра и ми и Мађари, јер нам то постаје уско грло. Надам се да ћемо са ЕУ да договоримо у међувремену да смањимо те зелене траке за наше камионе да би им се смањили оперативни трошкови”, рекао је Вучић.

“Са Румунијом договори о гасној интерконекцији Београд–Мокрин”

Вучић je рекао је да ће се градити гасна конекција до Румуније, од Београда до Мокрина, и да се сада о том пројекти договара са Румунима. Вучић је истакао да је градња гасовода посебно важна за развој индустрије.

“Радимо на гасификацији, зато спуштамо гас доле на подножје Златиборског региона. Дакле, на Нову Варош, на Пријепоље и Прибој, да ти људи добију гас, а Александровац–Тутин се сада завршава, челик је готов, сад морате ‘пластику’ (цеви) по местима да пустите. То ми тако називамо. Ти магистрални гасоводи су челични, а онда ‘пластику’ спуштате до крајњих потрошача и то је добро због екологије, заштите животне средине, а онда је добро и за индустрију”, објаснио је Вучић.

Истакао је да Србија мора да улаже у индустрију, нове технологије, вештачку интелигенцију и за сутра најавио почетак изградње БИО4 кампуса.

Навео је и да Србија мора да предњачи у региону по броју електричних пуњача на путевима, будући да их тренутно има осам, те да је циљ да имамо најбољу инфраструктуру за електрична возила.

“Потребно изградити и реконструисати локалне путеве”

Председник је нагласио да је потребно изградити и реконструисати 10.000 километара локалних и регионалних путева у Србији.

“Потребно нам је у Србији 10.000 километара локалних и регионалних путева, што да изградимо, што да у потпуности реконструишемо да бисмо се могли тиме похвалити. Ми морамо да улажемо десетине, да не кажем стотине милиона евра у одржавање”, изјавио је Вучић након што га је новинар питао о најављеном издавању од два милиона евра за локалне путеве.

Вучић је истакао да је изградња обилазнице око Крагујевца од великог значаја, како би се видело да ли ће српске компаније у конзорцијуму моћи да изврше тај задатак.

“Јер то је компликован задатак, то је ауто-пут, то није обичан пут. Да видимо да ли наше фирме могу да изграде ауто-пут да буде по највишим стандардима”, навео је Вучић и додао да је потребно градити грађевинске компаније у Србији, али и улагати у дуално образовање због недостатка занатлија.

“Осмех Војводине” пројектован за брзину од 100 километара на сат

“Осмех Војводине” биће изграђен на траси гранични прелаз са Мађарском (Бачки Брег) – Сомбор – Кула – Врбас – Србобран – Бечеј – Нови Бечеј – Кикинда – гранични прелаз са Румунијом (Српска Црња).

Први радови на изградњи брзе саобраћајнице “Осмех Војводине” почели су половином децембра.

Саобраћајницом “Осмех Војводине” од Бачког Брега до Врбаса стизаће се за око 50 минута, а од Врбаса до Српске Црње за сат и десет минута.

Брза саобраћајница је пројектована за брзину од 100 километара на сат.

На делу трасе, од Сомбора до Кикинде, планирана је изградња 46 мостова (преко канала и пролаза за пут), 34 надвожњака, пет подвожњака и 35 пропуста.

На траси брзе саобраћајнице планирана је изградња 12 петљи: Сомбор, Кљајићево, Сивац, Црвенка, Кула, Врбас запад, Врбас север, Врбас исток, Врбас Е-75, Србобран север, Турија и Кикинда исток.

Такође, планирана је изградња и 13 површинских кружних раскрсница.

Изградња брзе саобраћајнице позитивно ће утицати на међусобну саобраћајну повезаност општина и регионалних центара АП Војводине, али и на бољу повезаност Западнобачког и Севернобанатског округа са ауто-путем Е-75, а тиме и са Новим Садом, Београдом и осталим деловима Републике Србије.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com