Vesić o “Smajliju”: Od proleća istovremeno na tri deonice VIDEO

“Imaćemo skoro 4,4 milijarde evra direktnih investicija ove godine, više nego sve druge zemlje Zapadnog Balkana zajedno”, istakao je danas ministar Goran Vesić.

Izvor: B92.net / TV Prva

Foto: Screenshot/TV Prva

Foto: Screenshot/TV Prva

Potom je za TV Prva govorio o projektu poznatom kao “Smajli” ili “osmeh Srbije”, kao i drugim infrastrukturnim projektima.

“Dužina ove saobraćenice je 186 kilometara. Mi od toga imamo, počeli smo da radimo prvu deonicu od Bačkog brega do Sombora, čije je dužina 22 km. I ta prva deonica se radi već kod Bačkog brega. Istovremeno ćemo početi da radimo tokom proleća i četvrtu i petu deonicu. One se nastavljaju na auto-put Novi Sad-Subotica i četvrta je od auto-puta prema Vrbasu i posle gore prema Kuli i Somboru i druga je prema Srbobranu i posle prema Bečeju i Novom Bečeju. Tako da ćemo od proleća raditi istovremeno na tri deonice”, rekao je Vesić.

“Ova koja je počela od Bačkog brega, od auto-puta prema Srbobranu i auto-puta prema Vrbasu. Za nas je veoma važno što pre uradimo prema Vrbasu, zato što je to istovremeno obilaznica oko Vrbasa i veza sa novom industrijskom zonom u Vrbasu, koja je jedna od najvećih u Vojvodini i to će značiti veoma mnogo za taj kraj, jer će dovesti, naravno, nove investicije. Kada budemo završili, znači posle Novog Bečeja i Bečeja, onda ide na Kikindu i posle na Srpsku Crnju i dogovorili smo se sa našim prijateljima iz Rumunije i Mađarske da oni izgrade svoje puteve prema Srpskoj Crnji i Bačkom bregu. Mađari već rade, vežu autoputem Bački breg, rade već jedan veliki most na Dunavu kod Mohača, koji je važan da bi se Bački breg stavio u funkciju. I kada se bude završila ova saobraćajnica, ona neće biti značajna samo za sever naše zemlje, biće značajna i za Rumuniju i za Mađarsku. To će biti i najbrža veza Rumunijima koji žele da idu zapadno u Evropu, mislim u Austriju”, najavio je ministar.

Integrisani prelaz na Horgošu

“To će biti integrisan prelaz gde će biti srpski, mađarski, carinici, policija na jednom mestu. Ideja je da se procedure maksimalno smanje, da su brze, da se radi zajedno. Tako da umesto dva pregleda postoji jedan pregled koji se radi za obe zemlje”, rekao je Vesić.

“Pošto moramo da razumemo da je Mađarska u Šengenu, mi nismo, zbog toga oni imaju neka ograničenja, ne mogu sami da donose odluke, ali se trudimo, kao što vidite, da maksimalno ubrzamo procedure i za nas je to važno. Nama je Mađarska bratska zemlja, to je zemlja sa kojom imamo najbližu saradnju i zaista pravu bratsku saradnju i važno nam je da ubrzamo protok ljudi i roba preko naše granice sa Mađarskom. To će, pretpostavljam, i ubrzati na neki način pre sam prelazak preko granice svih, je li tako? Više veće kapacitete, kraće procedure, naravno da ćemo ubrzati”, dodao je.

Auto-put Beograd-Zrenjanin

“Počeo je da se gradi auto-put Beograd-Zrenjanin u decembru mesecu. Auto-put Beograd-Zrenjanin je dužine 105 km i on će, naravno, obuhvatiti i Beograd i Pančevo i Novi Sad i Zrenjanin, ali i neke druge manje opštine. Mi smo počeli da radimo tamo na teritoriji grada Beograda. Ono što je važno, radit ćemo jednu vezu između Smajlija, odnosno Osmeha Srbije, od Novog Bečeja, to je još takođe predsednik najavio, do Zrenjanina, tako da ćemo Banat potpuno povezati sa tom jednom brzom saobraćajnicom i autoputem

Opširnije u video-prilogu TV Prva:

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com