Klimatske promene menjaju trendove u industriji putovanja, pa se može očekivati manje turista na toplim odredištima tokom leta
Sektor putovanja u godini pred nama očekuje dosta promena i pominje se čak sedam različitih trendova koje će turizam beležiti u novoj sezoni. Prema predviđanjima turističke organizacije „Forvard kiz”, sve popularnija će biti dugačka i vansezonska putovanja, a velike izmene donose i klimatske promene koje u fokus stavljaju tradicionalno hladnija odredišta. Industriju putovanja, prema ovim istraživanjima, očekuju i promene u navikama putnika. Kao što je pomenuto, oni će donositi drugačije odluke o boravku, uz sve popularnija dugačka putovanja i dolazak na neke destinacije van sezone.
Putnici će odlaziti na duža putovanja par puta godišnje, a ne na više kraćih odlazaka, što je bio trend prethodnih nekoliko godina. Ovome je doprineo sve manji budžet za putovanja, ali veća ekološka svest, zbog čega se turizam očigledno menja. Najnoviji podaci turističkih organizacija pokazuju da su kratka putovanja, od jedne do tri noći, pala za četiri odsto, a naglo je porasla popularnost srednjih putovanja od četiri do 13 noćenja i dugih putovanja s više od 14 noći. Ovo je, kako se navodi, važno za odredišta koja su u prethodnom periodu ulagala u održivi turizam, jer konačno počinje da im se isplaćuje trud.
„Forvard kiz” navodi da je rast broja onih koji rade na daljinu pokrenuo još jedan trend, a to su putovanja van sezone koja imaju niže cene. Logično, jer se oni koji mogu da rade onlajn ne moraju vezivati za godišnje odmore u sezoni, nego imaju fleksibilno radno vreme, zbog čega mogu da istražuju nove destinacije i praktično van sezone žive na nekim destinacijama koje mogu da budu i odmor i da služe kao mesto odakle rade. Ovo je pozitivan trend, kako se navodi, jer će najpopularnija odredišta imati pravilno raspoređen broj putnika tokom cele godine i neće biti tolika gužva.
PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE
Ono što se trenutno primećuje jeste i to da raste potražnja za luksuznim putovanjima, što je svake godine pred praznike uobičajeno. Jedan broj putnika jednostavno voli sebi da ugađa na ovaj način i na kraju godine plati putovanje koje inače ne bi priuštio u toku godine. Dobra je vest da se poverenje putnika u potpunosti vratilo na nivo pre pandemije, i to se vidi po broju i načinu na koji se rezervišu putovanja. Inače, iako su agencije jedno vreme bile u zapećku, jer je sve više onih koji plaćaju onlajn i putovanja, sada se i to menja, pa se putnici opet vraćaju agencijama tražeći od njih da im organizuju i rezervišu putovanja.
– I na kraju se vidi da se klimatske promene pojavljuju kao značajan faktor u industriji putovanja. Ove godine su tome doprinele ekstremne vremenske prilike širom sveta. U skladu sa klimatskim promenama, najave visokih temperatura mogu vrlo lako smanjiti potražnju za toplijim destinacijama tokom leta. Očekujemo povećanje potražnje za hladnijim odredištima – poručuju iz „Forvard kiza”.