„Najbolje cene” još nisu svuda vidljive …

Police pune sniženih proizvoda, utisak je iz jučerašnjeg obilaska većine trgovina u Beogradu. Iako u velikim trgovinskim lancima za sada nema posebno obeleženih „najboljih cena” u skladu sa tek započetom akcijom, jasno je da je sniženja više nego obično. Na policama na kojima su istaknute standardne akcijske cene je više artikala, a na onima koje pripadaju najnovijoj akciji vidi se podatak o procentu sniženja.

Kako se saznaje od trgovaca, narednih dana će ovi proizvodi biti obeleženi posebnim nalepnicama „Najbolja cena” , a razlog što već nisu je to što su trgovci kasno dobili logotip akcije i što to fizičko obeležavanje cena zahteva vreme. Za sada kupci moraju malo više da se potrude i informišu o jeftinijim proizvodima i u krajnjem slučaju upoređuju cene i odlučuju se za najpovoljnije.

Anketa među kupcima je juče pokazala da većina zna da je počela akcija i da smatraju da su popusti osetni na većini proizvoda, te da očekuju značajnije uštede.

Prema poslednjim podacima Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine, akcija je trenutno aktivna u 1.780 prodavnica, a cilj je da bude u svih 2.500. Prilikom obilaska jednog trgovačkog lanca ministar unutrašnje i spoljne trgovine Tomislav Momirović je rekao da je akcija stigla u pravo vreme, kada su građani suočeni sa većim troškovima zbog početka školske godine.

– Cena mesa je najveći izazov i zato je bilo teško dogovoriti to sa trgovcima, ali smo uspeli – rekao je ministar Momirović, gostujući na TV Prva. On je napomenuo da je ovo akcija koja se naslanja na prethodnu i da država ima iskustva i zna kakve rezultate će ona izazvati. Kako je objasnio, ne samo da će građani imati konkretne uštede, nego se očekuje da će i drugi trgovci, dobavljači i proizvođači početi da spuštaju cene da bi pratili ovu akciju.

– Očekujemo da će cene u narednih 20 dana početi da padaju. Sa „Boljom cenom” smo učestvovali sa smanjenjem inflacije za više od 16 odsto – rekao je on i dodao da je sada najvažnije da se akcija logistički dobro organizuje kako bi tržište stalno bilo dobro snabdeveno ovim jeftinijim proizvodima.

Nenad Budimović, sekretar Udruženja za stočarsku proizvodnju (PKS), kaže za „Politiku” da je ova akcija koja se odnosi i na proizvode od mesa i mleka još jedan korak države u pokušajima rešavanja aktuelne situacije u stočarskoj proizvodnji.

– Pored podsticaja koje dobijaju farmeri (po raznim osnovama – po hektaru, po umatičenom grlu, po utovljenom grlu, premija za mleko itd.), navedena akcija doprinosi povećanju potrošnje, a samim tim i povećanju proizvodnje. Kada se dogovore proizvođači i trgovci, efekat povećanja potrošnje ovih osnovnih životnih namirnica neće izostati. Uspeh akcije će biti izvestan, samo ako svi učesnici u proizvodnji i trgovini shvate značaj i potrebu akcije „Najbolja cena” – kaže Budimović.

Akcija „Najbolja cena” počela je u nedelju i trajaće dva meseca. Obuhvata 81 kategoriju proizvoda (više od 700 konkretnih artikala) koji će na policama biti obeleženi prepoznatljivom oznakom „Najbolja cena”. U okviru svake kategorije, najmanje jedan proizvod će biti na akciji „Najbolja cena”. Akcija znači da će popust biti računat kao popust na redovnu cenu koja je važila prvog dana kada je akcija započeta, s tim da će konačna cena biti niža od svih prethodnih cena, uključujući i akcijske, koju su važile u protekla tri meseca.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com