Blic
Booking Holdings je saopštio da je razočaran presudom.
Digitalna platforma Booking.com potencijalno ograničava konkurenciju ugovorom određujući cenovni prag za hotelski smeštaj, presudio je Evropski sud pravde (ECJ).
U ugovorima sa onlajn platformama za rezervaciju smeštaja, hoteli se često obavezuju da neće nuditi niže cene na sopstvenim veb stranicama i veb-sajtovima konkurentskih platformi, prihvatajući princip pariteta cena.
Nemački regulator konkurencije zabranio je takve ugovorne prakse i na veb-sajtovima hotela i na veb lokacijama digitalnih konkurenata, dok je Evropska komisija ograničila zabranu samo na hotele.
Evropski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje velikim onlajn platformama ugovorne odredbe o „paritetu“ cena i druge slične mere.
Evropski sud je danas presudio da Booking.com nije ponudio dokaze koji bi opravdali primenu takve klauzule
„Nije dokazano da su klauzule o paritetu cena, bilo široko ili usko definisane, objektivno neophodne za postizanje glavnog poslovnog cilja, niti da su srazmerne cilju koji žele da ostvare“, rekle su sudije.
Odredba o paritetu cena spada u grupu specifičnih ugovornih klauzula koje ograničavaju slobodu poslovanja preduzeća, kao što su zabrana međusobne konkurencije i ugovora o isključivim nabavkama, a sama po sebi predstavlja kršenje propisa o ravnopravnoj konkurenciji. EU ih dozvoljava preduzećima pod uslovom da su ograničeni i ključni za postizanje postavljenog ekonomskog cilja.
Sudije su zaključile da bi odredba Booking.com-a o pragu cene za hotelski smeštaj mogla da ograniči konkurenciju među digitalnim platformama i istisne manje i nove igrače na tržištu.
Ova odredba takođe nije od suštinskog značaja za ekonomsku održivost Booking.com-a, zaključili su.
Međutim, dodaju da ta odredba ne predstavlja kršenje propisa o ravnopravnoj tržišnoj utakmici.
Booking Holdings je saopštio da je razočaran presudom.
„Tvrdimo da su paritetne klauzule (…) u Nemačkoj bile neophodne i proporcionalne odnosu između partnera za smeštaj i Booking.com-a i da Booking.com posluje na konkurentnom tržištu“, saopštila je kompanija.