Potrošači u Nemačkoj osećaju po džepu krizu: Kupuju samo najosnovnije namirnice i biraju jeftinije

Biznis Moj novčanik

Nemci prešli na jeftinije proizvode

Ksenija Vlahović

  • Ksenija Vlahović

Zbog finansijske situacije 40 odsto nemačkih potrošača prešlo sa brendiranih proizvoda na slične ali mnogo jeftinije koje trgovci obično nude pod svojim imenom

Nemci prešli na jeftinije proizvode

Foto: Siniša Pašalić / Ringier

Nemci prešli na jeftinije proizvode

Potrošači u Nemačkoj pokušavaju da se prilagode novoj ekonomskoj situaciji koju analitičari označavaju kao „sumorna“.

Blic preporučuje

Više od trećine Nemaca ili tačnije 37 procenata izjavilo je da sada u prodavnici kupuje samo ono najosnovnije. Osim toga, Nemci su pesmistični kada se radi o njihovoj životnoj situaciji u narednom periodu i uopšte kada je reč ekonomskim prilikama u zemlji.

U Evropi po ovom pitanju od Nemaca su pesmističniji Francuzi i Italijani a u svetu na vrhu liste su Japanci.

Ovo su neki od rezultata najnovijeg „EY Future Consumer Indexa“ – globalnog istraživanja u kojom je ispitano više od 23.000 potrošača. U Nemačkoj je u istraživanju učestvovalo 1.000 osoba.

EY je skraćenica za „Ernest & Jang“, jedna od četiri glavne konsultantske firmi u svetu u oblasti knjigovodstva i poreza. Ima 395.000 zaposlenih, od toga u Nemačkoj više od 11.100.

Ogroman deo stanovništva u Nemačkoj zabrinut je zbog visokih ili rastućih troškova energije (86 procenata), troškova za hranu i kućne potrepštine (84 procenta), kao i troškova za benzin i druga goriva (69 procenata).

Interesantno je da je 40 procenata zbog svoje finansijske situacije prešlo sa brendiranih proizvoda na slične ali mnogo jeftinije, koje supermarketi i drogerije obično nude pod svojim imenom.

Zbog krize potrošači u Nemačkoj žele da smanje svoje troškove kod dostave namirnica (49 procenata) i gotovih jela (48 procenata), kod članstva u teretanama (43 procenta) i troškove za posete restoranima, pozorištima i bioskopima (40 procenata).

Jedino kod sveže hrane više ljudi u Nemačkoj planira da potroši više novca (29 procenata) nego da uštedi (10 procenata), navodi EY a prenosi Dojče vele.

Što se tiče putovanja, čini se da se Nemci i toga odriču tek na kraju. Jer, kako piše „Tagesšau“, uprkos inflaciji i privrednoj stagnaciji, nemačka turistička industrija je tokom leta zabeležila rast. Prema podacima Nemačkog turističkog saveza do kraja avgusta prihod je bio ukupno deset procenata veći nego u leto 2023. godine.

„Ali ne smemo biti naivni. Ako se negativni ekonomski trendovi učvrste, ovaj razvoj neće zaobići ni turistički sektor, upozorio je direktor turističkog saveza Norbert Fibig.

Sveukupno, Nemci su pesimistični kada je u pitanju budućnost. Samo 26 procenata veruje da će se njihova životna situacija poboljšati u naredne tri godine. Nasuprot tome 74 procenata smatra da će se situacija pogoršati (36 odsto) ili ostati ista.

Nemci su posebno pesimistični kada se uporede podaci na međunarodnom nivou. Širom sveta 40 odsto ljudi očekuje da će se njihova životna situacija poboljšati, dok samo 28 odsto misli da će se pogoršati. Istraživanje pokazuje da su Evropljani znatno pesimističniji nego ljudi u Aziji (izuzev Japana) i Severnoj Americi.

(Izvor: Politika)

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com