Američki proizvođač piva Constellation Brands planira da uloži četiri milijarde dolara u najvećeg kanadskog proizvođača kanabisa Canopy Growth, što bi bila najveća investicija u istoriji pivske industrije.
Američka je kompanija prošle godine uložila 200 miliona dolara u Canopy u sklopu sporazuma o proizvodnji bezalkoholnog pića na bazi kanabisa, navodi Financial Times.
Constellation proizvodi i prodaje pivo, vino i alkoholna pića u SAD-u, Kanadi, Meksiku, Novom Zelandu i Italiji, a sada žele da zarade na trendu legalizacije kanabisa.
Naglašavaju da su vlasti širom sveta već u značajnoj meri izmenile stav prema kanabisu i proizvodima na bazi kanabisa.
– U proteklih godinu dana razvili smo bolje razumevanje za tržište kanabisa i ogromnu priliku za rast koju ono pruža, a Canopy ima najveće kapacitete u tom prostoru – rekao je izvršni direktor Constellation Brandsa Rob Sands.
U zajedničkom saoštenju s Canopyjem ističu da će ulaganje omogućiti kanadskoj firmi da proširi poslovanje “u gotovo 30 zemalja putem, na saveznom nivou odobrenog, programa upotrebe kanabisa u medicinske svrhe”.
Kanadska je vlada u junu usvojila predlog zakona kojim će se de fakto legalizirati tržište kanabisa za upotrebu u rekreacijske svrhe. Zakon će biti upućen u parlament u septembru.
Canopy je najveći legalni proizvođač kanabisa na svetu i trenutno proizvodi ulja i mekane kapsule na bazi kanabisa te mnoge druge proizvode.
Najavljenu Constellationovu financijsku injekciju kanadska firma planira upotrebiti za proširenje asortimana svojih proizvoda baziranih na kanabisu na prehrambene artikle, inhalatore i cigarete.
Takođe, planiraju razviti lekove bazirane na kanabinoidu koji bi pružali sigurniju alternativu određenim etabliranim analgeticima i lekovima za anksioznost, nesanicu i psorijazu.
– (Sporazum) označava kraj faze zagrevanja u našem sektoru… vreme je da se proces zahukta – rekao je glavni izvršni direktor Canopyja Bruce Linton.
U junu je za CNBC procenio da će se do 2020. ili 2021. godine proizvesti previše kanabisa, najavljujući stoga preusmeravanje fokusa s prodaje osnovnog sastojka na proizvode bazirane na kanabisu.
Nabolje izglede za prodaju vidi u pićima i tabletama za spavanje baziranima na kanabisu.
Najnovijom investicijom Constellation će preuzeti 38 posto udela u kanadskoj firmi.
Foto: UIO BiH / Promo
Navedeni dogovor čeka regulatorna odobrenja, a procenjuje se da bi mogao da bude zaključen najranije krajem septembra.
I druge kompanije su počele da istražuju mogućnosti koje nudi tržište proizvoda baziranih na kanabisu. Tako je američki Lagunitas Brewing, u vlasništvu Heinekena, u junu objavio da planiraju proizvodnju mineralne vode na bazi kanabisa koja će se prodavati na odabranim lokacijama širom Kalifornije.
Prethodno su mediji izvestili da Molson Coors, koji između ostalog proizvodi i Jelen i Nikšićko pivo, pregovara s kanadskim proizvođačima proizvoda na bazi kanabisa, uključujući Aphriju i Auroru Cannabis.