Levi’s farmerke proizvedene između 1949. i 1954. godine vrede neverovatnih 33.000 dolara
Postoji jednostavan način da se utvrdi starost teksasa – potražite crvenu etiketu i font koji govori o starosti farmerki
- Nada Matić Novinarka Blic Biznisa
Možda sedite na modnom bogatstvu. Vlasnici Levi’s farmerki pregledaju etikete svojih farmerki nakon što je otkriveno da neki od vintage komada ove kompanije vrede neverovatnih 33.000 dolara.
Farmerke proizvedene između 1949. i 1954. godine prodaju se za astronomske sume na internetu, a postoji jednostavan način da se utvrdi starost teksasa.
Blic preporučuje
Iako Levi’s ne štampa godinu proizvodnje na svojim farmerkama, prepoznatljiva crvena etiketa može ukazati na period u kom su napravljene.
Između 1950-ih i 1980-ih, Levi’s, zvanično poznat kao „Levi Strauss & Co.“, koristio je logo „Big E“ da naglasi reč Levi’s, napisanu belim velikim slovima na crvenoj pozadini.
Tokom kratkog perioda od 1949. do 1954. godine, font je bio oštar i ukošen, upravo te farmerke sada se prodaju za značajne sume novca.
Na Levi’s sajtu postoji čak i poseban odeljak gde možete proveriti da li doslovno sedite na gomili novca.
Kako da proverite farmerke
Stručnjaci brenda predlažu da pregledate svoje farmerke na sledeći način:
– Proverite da li je reč LEVI’S® napisana svim velikim slovima ili sadrži malo slovo „e“. Etiketa sa LEVI’S (poznata i kao „Big E“) znači da su farmerke proizvedene pre 1971. godine.
– Potražite etikete za održavanje, koje su dodate na Levi’s odeću 1970-ih.
– Pregledajte unutrašnje šavove da biste videli da li postoji jedan šav duž unutrašnje strane butine, to znači da su farmerke napravljene pre sredine 1980-ih.
New York Post je ranije objavio da je jedan par iznošenih Levi’s farmerki iz 19. veka prodat na aukciji za 76.000 dolara.
Kajl Hauper, kolekcionar vintage odeće iz San Dijega, otkrio je te farmerke unutar napuštenog rudnika. Farmerke su sadržale rasistički natpis i smatra se da su jedan od najstarijih poznatih Levi’s komada iz tog perioda.
Foto: shutterstock
Natpis odštampan na unutrašnjoj strani džepa glasi: „The only kind made by White Labor“ („Jedina vrsta koju izrađuje bela radna snaga“) — rasno obojen slogan koji je kompanija koristila u vreme rasprostranjene diskriminacije protiv Kineza u SAD-u, izvestio je WSJ.
Uprkos prošlosti brenda, Levi’s i dalje ostaje nezaobilazan deo modne kulture. Nedavno je zabeležen rast prodaje zahvaljujući popularnosti zapadnjačke mode i teksasa.
U aprilu su deonice Levi’s-a porasle čak za 18%, prema izveštajima Bloomberga. Prodavnice su zabeležile povećanje prometa od 20% u poređenju sa prethodne tri godine,
(Izvor: CNN)