Traženje reči “Erewhon haul“ na TikTok-u će generisati dve stvari: stotine hiljada rezultata i – za one koji su i u trendu i ispod 30 godina – ekstremne nivoe zavisti
Influenseri iz generacije Z često pokazuju svoja vrhunska kolica za namirnice, do vrha ispunjena čuvenim skupim proizvodima iz prodavnice prehrambenih proizvoda u Los Anđelesu: gel od morske mahovine, smutiji poznatih ličnosti i brendovi butika gaziranih pića su u velikoj meri zastupljeni u najpopularnijim objavama.
„Da, ovo je smešno, ali morala sam da se potrošim“, napisala je uticajna nutricionista Olivija Hedlund na video snimku, otkrivajući sve što je kupila tokom svog „izvlačenja Erewhon-a od 150 dolara“.
Iako TikTok influenseri imaju veliki interes da predstave svoj svakodnevni život kao zabavu ispunjenu luksuzom, oni nisu jedini mladi ljudi koji troše na grickalice.
U februaru, istraživanje kompanije McKinsey & Company otkrilo je da su namirnice najviša kategorija na koju su pripadnici generacije Z i milenijalci planirali da se razbacuju – prevazilazeći odeću, izlaske i putovanja, prema izveštaju Business Insider-a.
Ovaj razvoj događaja je stigao istovremeno sa sasvim drugačijim fenomenom: 27% Amerikanaca takođe priznaje da preskače obroke zbog niskih plata i visokih cena namirnica, prema majskom istraživanju “CreditKarme”.
Iako se, uglavnom, čini malo verovatnim da su ljudi koji kupuju glazuru od jagode od 20 dolara u Erewhon-u isti oni koji preskaču obroke da bi preživjeli, postoje neki mladi ljudi koji priznaju da se saginju unazad kako bi priuštili svoje male poslastice.
Prošle godine, jedna 23-godišnjakinja je rekla za “The Cut” da je, iako je žrtvovala stvari poput klimatizacije da bi živela od 40.000 dolara godišnje u LA-u, nastavila da kupuje svoje omiljene grickalice Erewhon. Njene luksuzne namirnice uključuju keto kolače od 10 dolara, urme punjene puterom od kikirikija od 8 dolara i klasteri žitarica bez glutena obložene kikirikijem i čokoladom od 12 dolara.
„Zbijala sam šale o tome kako će, bez obzira na sve, to uvek biti u mom budžetu, iako sam izgladnjela umetnica“, rekla je ona agenciji. “To je postao moj identitet.”
Moguće je da je trend rasipanja hranom, u izvesnoj meri, efekat ruževa za usne specifičan za generaciju Z. Devedesetih godina prošlog veka, profesorka ekonomije i sociologije Džulijet Šor, identifikovala je fenomen u kome ljudi troše više na ruž tokom recesije delom zato što je to bilo nešto što su mogli ponovo da primenjuju u javnosti gde bi ih drugi videli kako koriste luksuzne proizvode.
„Oni traže pristupačan luksuz, uzbuđenje kupovine u skupoj robnoj kući, prepuštanje fantaziji o lepoti, kupuju ’nadu u bočici’.” Kozmetika je bekstvo od inače sumorne svakodnevice“, napisao je Šor.
Za neke pripadnike generacije Z, potrošnja na Olipop sodu ili konzervu čipsa od 45 dolara ispunjava istu ulogu.