Apple zbog logoa maltretira proizvođača voća



Swiss Fruit Union tvrdi da Apple ne osporava samo svoj zaštićeni logotip jabuke, već želi ekskluzivna prava na sve prikaze stvarnih jabuka.

Apple se već suočio sa sličnim situacijama, i to će se ponoviti – kao vlasnik zaštićenog zaštitnog znaka, obavezan je da osporava sve izazove svom poznatom znaku. To je lako uočiti u slučaju namjerne povrede, ali manje u slučaju slučajnih ili čak teško primjetnih sličnosti između logotipa.

Sada prema izveštaju Wired-a, Apple nastavlja šestogodišnju borbu protiv Swiss Fruit Union, udruženja koje već više od 100 godina promoviše interese švajcarskih voćara. Direktor Swiss Fruit Union-a, Jimmy Mariethoz, tvrdi da je većinu tog vremena koristilo logotip crvene jabuke sa bijelim krstom.

“Teško nam je razumeti ovaj slučaj sa Apple-om, jer nije kao da pokušavaju zaštiti svoju zagrizenu jabuku”, rekao je Mariethoz. “Njihov cilj ovde je zaista da imaju prava na stvarnu jabuku, što je za nas nešto što je gotovo univerzalno… što bi trebalo biti slobodno za svakoga da koristi.”

“Zabrinuti smo da bilo koja vizualna reprezentacija jabuke – dakle, bilo šta što je audiovizuelno ili povezano sa novim tehnologijama ili medijima – može biti potencijalno pogođeno”, nastavio je Mariethoz. “Teorijski, svaki put kad reklamiramo sa jabukom, možemo ulaziti u opasno područje.”

Dok je tačno da je udruženje dugo koristilo logo crvene jabuke sa belim krstom, kompanija ga je revidirala 2011. godine kako bi proslavila 100 godina grupe. Diskutabilno je da li sadašnji logo dovoljno liči na Appleov da bi potrošači mogli biti zbunjeni, ali je mnogo sličniji Appleovom nego pre 2017. godine.

Godine 2017. je Apple podneo zahtev Švajcarskom institutu za intelektualnu svojinu (IPI) za prava na ono što Wired opisuje kao realističan crno-beli prikaz Granny Smith jabuke. Treba napomenuti da Fruit Union Suisse izgleda koristi isključivo crveni logo, ali je moguće da ga koriste u dokumentaciji izrađenoj sa dvobojnim štampanjem, što ga čini crno-belom.

Prijava intelektualne svojine iz 2017. godine morala je specificirati upotrebu, a Apple je podneo obimnu listu koja se fokusira na digitalnu i elektronsku potrošačku robu.

Prema izveštaju, IPI je u kasnoj 2022. godini delimično usvojio zahtev Applea, navodeći da kompanija može imati prava samo na određene kategorije koje su podnete. Apple se sada žali kako bi dobio ostatak prava.

Do sada, IPI je objavio koje su upotrebe zaštitnog znaka odbijene za Apple, navodeći da je slučaj još uvek pod pregledom.

Nije jasno da li je Swiss Fruit Union odabrao sada da javno komentariše ili pod kojim tačno kategorijama zaštitnih znakova udruženje može imati probleme sa Apple-om.

Međutim, Wired primećuje da Svetska organizacija za intelektualnu svojinu navodi da je Apple podneo niz sličnih zahteva za zaštitni znak širom sveta.

U prethodnom slučaju protiv Prepear u 2021. godini, kompanija je izmenila svoj logo kako bi okončala ono što je nazvala “zastrašivanjem” od strane Apple-a.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com