“Saglasili smo se da imamo isti i zajednički cilj, da gledamo u istom pravcu, kao i da ćemo na najefikasniji način rešiti ovaj problem. Kao što smo već najavili, imaćemo nultu toleranciju na ugostitelje koji se na pomenutim platformama oglašavaju i pružaju usluge smeštaja kao neregistrovani subjekti, odnosno subjekti koji nisu prijavljeni u Centralni informacioni sistem eTurista, a što je obaveza propisana Zakonom o ugostiteljstvu”, naveo je on na svom Instagram nalogu.
Podsetio je da je Ministarstvo turizma i omladine uspostavilo Centralni informacioni sistem za turizam i ugostiteljstvo – eTurista, preko koga je potrebno da se evidentiraju svi ugostiteljski objekti za smeštaj.
Pojasnio je da oni preko ove platforme podnose zahteve za kategorizaciju ugostiteljskih objekata koji podležu obavezi kategorizacije, kako onih koje kategoriše ministarstvo, hotel, motel, pansion, turističko naselje, kamp, lovačka vila, tako i onih objekata koje u kategoriju razvrstava nadležni organ jedinice lokalne samouprave, objekti domaće radinosti, kuća, apartman, soba i seosko turističko domaćinstvo i vode evidenciju korisnika usluga.
Prilikom podnošenja zahteva za kategorizaciju i evidencije u sistem, svakom evidentiranom ugostiteljskom objektu se dodeljuju jedinstveni identifikacioni brojevi (JID), naveo je on i poručio da nije cilj da se rad platforme, koja ima veoma važnu ulogu u omogućavanju rezervacija smeštaja u našoj zemlji, ograniči već da se želi da ceo sistem funkcioniše u skladu sa važećim propisima Srbije.
S obzirom na to da se turizam u našoj zemlji razvija velikom brzinom, te da smo prošle godine imali 2,1 milion stranih turista, što je rast od 20,4 odsto u odnosu na prethodnu godunu, važno je hitno uvođenje reda u ovu oblast, naglasio je Mali.