понедељак, 26.06.2023, 17:25 -> 17:58
Извор: РТС, Танјуг
Сви шалтери за пријем путника и пртљага на београдском аеродрому доступни су у пуном капацитету, наводе за РТС представници Аеродрома “Никола Тесла”. Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да се ситуација на београдском аеродрому поправља, али да још није добра и да је због тога сазвао хитан састанак сутра ујутру са компанијом “Ванси”, на коме ће бити представљени планови како да се ситуација на аеродрому “Никола Тесла” нормализује.
Министар Горан Весић је рекао Танјугу да је од “Вансија” тражио да на састанак донесу План ризика, као и да се спроведу мере које ће довести до нормализације рада на аеродрому, јер ништа што се догодило ових дана на аеродрому за њих није било непредвиђено.
“Сутра у осам сати је састанак на који морају да ми донесу План ризика, затим план који подразумева како решавају техничке проблеме када дође до квара траке, као што се десило пре неколико дана, морају да донесу план запошљавања, да обезбеде већи број људи”, рекао је министар.
Нагласио је да су знали да Србија има 20 дестинација више него прошле године. “Знали су да се завршава нови терминал, да је капацитет путника сада 14 милиона, уместо шест, знали су да планирамо повећање путника са пет, шест милиона путника на седам милиона ове године. Знали су да ће их чекати већи обим посла”, истакао је Весић.
Он је навео да поред тога опет нису ушли спремно у посао, као и да је иста ситуација и са другим аеродромима у Европи којима управљају, али да њега то не занима, већ како ће да се реши проблем у Београду. Он је рекао да им је већ указао на недостатак људства на аеродрому.
Аеродром: Нудимо конкурентну зараду
Из београдског аеродрома наводе да редовно прате развој ваздушног саобраћаја, како би одговорили повећаним потребама за прихват путника и летова, “што је посебно важно током летње сезоне, када је промет знатно већи, па се особље планира унапред, према пројектованом обиму саобраћаја авио-компанија”.
Истичу да су са регрутацијом додатних кадрова за потребе ове сезоне почели почетком године. За потребе летње сезоне је, истичу, додатно ангажовано око 300 радника за подршку путницима и летовима, са намером да тај број буде и већи до краја сезоне јер је у процесу запошљавања више од 100 људи.
“Напомињемо да, као и у другим индустријама и у авио-индустрији постоји флуктуација људи у оперативним службама, па је аеродром у константној регрутацији нових кадрова. У овом периоду су отворени конкурси највећим делом за оперативне позиције: утовар/истовар птрљага, земаљске стјуардесе, чишћење авиона и сл. У процесу запошљавања је у овом тренутку више од 100 људи. Напомињемо да је зарада конкурентна, изнад тржишног просека за овакав профил и да је обезбеђен и сезонски бонус, а прековремени рад се плаћа више од суме прописане законом”, наводе из Аеродрома.
Сви шалтери за пријем путника и пртљага на београдском аеродрому доступни су, наводе, у пуном капацитету. “С обзиром на чињеницу да бележимо највећи саобраћај у историји аеродрома током овог периода пуне сезоне, у шпицевима се дешава присуство великог броја авиона у исто време, самим тим и путника”, навели су за РТС.
Ипак, саопштавају и да се на почетку летње сезоне, из године у годину дешава да одређена количина пртљага за путнике који долазе на Аеродром “Никола Тесла” са различитих аеродрома касни:
“Пртљаг који доспева на летовима са путницима се редовно преузима, док се услед појаћаног саобраћаја и на аеродромима у Европи, самим тим и на аеродромима одакле авиони долећу у Београд, део пртљага остаје непреузет, јер стиже касније од путника, а за доставу пртљага путницима је потребно одређено време.”