Proizvođači luksuzne robe mogli bi da upadnu u nevolje.
Izvor: B92.net, Investitor.me
EPA-EFE/CHRISTOPHE PETIT TESSON
Proizvođači luksuzne robe mogli bi da upadnu u nevolje, jer bi luksuzni superciklus koji je podstakao cene mnogih deonica iz tog lukrativnog sektora mogao da dođe do kraja.
To je procena analitičke kompanije RBC kapital markets, gde imaju ne baš ružičaste poglede na taj sektor. U nedavnoj napomeni, kompanija je navela pet razloga zašto bi investitorima bilo pametno da budu oprezni kada je ulaganje u sektor luksuza u pitanju, prenosi Investitor.
RBC je istakao da su njihove procene za 2023. godinu konstantno bile ispod očekivanja Strita. “Očekujemo konsolidaciju snažnih višegodišnjih dobitaka za luksuzni sektor… uz veće kamatne stope i niže raspoložive prihode za zapadne potrošače i makrosituaciju u Kini koja ne podržava optimizam”.
Evropski tim koji pokriva luksuzne i premijum brendove navodi samo tri deonice s dobrim učinkom: LVMH Moet Hennessy, Kering i Compagnie Financière Richemont. Među brendovima sportske opreme, samo Nike i Puma imaju tu ocenu.
EssilorLuxottica Société i Pandora su ocenjeni od RBC kao slabiji brendovi.
Kao jedan od pet razloga, RBC navodi da je veličina luksuznog tržišta oko 25% iznad nivoa iz 2019. godine, a nedavne stope rasta su iznad dugoročnih proseka za većinu kompanija u kategoriji. “Ovo nije održivo i mi očekujemo umerene trendove rasta prihoda u srednjem roku”, navode iz RBC-a.
Dok su raspoloženi potrošači pomogli u pokretanju rasta luksuznih proizvoda poslednjih godina, njihov broj se sada smanjuje.
Treće, RBC takođe ukazuje na promenu jednačine cene, obima i mešavine za luksuzne kompanije. Iako su ovi faktori podržali luksuzne kompanije poslednjih godina, predviđa se promena u jednačini koja možda neće biti u korist kompanijama.
Četvrto, pad luksuza dogodio se tri puta od 2010. Oni su, u proseku, trajali četiri kvartala i doživeli su pad cena deonica od 12%. RBC napominje da bi ovaj put mogao biti drugačiji – i još gori – s obzirom na visoke kamatne stope, inflaciju i kineske probleme.
Konačno, RBC je saopštio da su makrotrendovi najgori u poslednjih nekoliko decenija za sektor luksuza. “Prosečni potrošači imaju manje preostalih prihoda, što će verovatno uticati na potrošnju.”
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.