Brendovima odzvonilo? Boce “koka kole” i poznatih parfema mogle bi da nestanu iz EU

Boca Koka Kole sa potpisom, zajedno sa drugim dizajnerskim bocama za viski ili parfem, mogla bi da bude istisnuta sa evropskog tržišta prema novom nacrtu pravila EU za promovisanje pakovanja za višekratnu upotrebu da bi se smanjio ambalažni otpad u Evropi.

koka kola

Foto: Profimedia

koka kola

Taj zakon je izglasan 24. oktobra u Komitetu Evropskog parlamenta za životnu sredinu, što je prvi korak u proceduri pre nego što parlament u novembru usvoji nacrt, objavio je Euractiv.

Plan je da se zakon finalizuje na vreme pre junskih evropskih izbora.

Euractiv ističe da primenom tog zakona postoji rizik da se naruši zaštita prava intelektualne svojine kada je u pitanju posebna ambalaža kao što su brendirane boce za piće.

“Rizik je da će upakovani proizvodi početi da izgledaju isto. Kreativni dizajn i kultni oblici postepeno će nestati, a komercijalna vrednost će biti protraćena jer brendovi više ne mogu da se izdvajaju jedni od drugih na policama“, saopštilo je trgovinsko udruženje koje predstavlja proizvođače staklenih flaša FEVE.

Zahtevi za dizajn ambalaže su navedeni u direktivi o ambalažnom otpadu koja zahteva da se težina i zapremina ambalaže svedu na minimum.

Predstavništvo kompanije Koka-kola u EU u Briselu za sada je odbilo da komentariše nacrt novog zakona, navodeći da istražuje implikacije na svoje proizvode.

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com