Kada je Satja Nadela imenovan za izvršnog direktora Microsofta 2014. godine, on se nije hvalio IQ poenima ili intelektualnim dostignućima. Shvatio je da biti vođa ne znači samo znati sve odgovore; radilo se o razumevanju ljudi i izgradnji značajnih veza sa njima.
Da bi bila efikasna i odvojila se od “čopora”, Nadela je uspeh sveo na dve reči: emocionalna inteligencija.
Blic preporučuje
“EQ nadmaši IQ”
Na događaju koji je bio veoma zapažen pre skoro deset godina, Nadela se obratio hiljadama studenata na temu njihove budućnosti i mogućnosti. Tokom svog govora govorio je o važnosti razvoja emocionalne inteligencije (EQ):
Studije pokazuju da kompanije koje daju prioritet emocionalnoj inteligenciji kod svojih radnika doživljavaju veću produktivnost i angažman zaposlenih od onih koje je zanemaruju.
Tamo gde je tehnološki napredak često u centru pažnje, značaj emocionalne inteligencije ponekad se može prevideti. Međutim, lideri poput Nadele pokazali su da emocionalna inteligencija nije samo osobina koju je lepo imati, već i ključni element za postizanje trajnog uspeha u korporativnom okruženju.
Postoji nekoliko načina na koje lideri i uspešni menadžeri mogu iskoristiti emocionalnu inteligenciju kao snagu za poboljšanje vlastitog učinka.
Dajte ljudima pravo glasa
– Pre dve decenije prijavio sam se izvršnom direktoru sa EQ-om i naučio vrednu lekciju koju sam do danas nosio sa sobom. Vodio sam tim kroz izazovan projekat. Pritisak je bio prisutan, a tenzije su bile visoke. Imali smo tihog člana tima koji se borio da pronađe svoj glas usred haosa. Umesto da energijom buldožera melje napred sa svojim vlastitim idejama, izvršni direktor (naš šef) je napravio korak unazad, prišao članu tima i upitao: “Šta Vi mislite?”
Učinak je bio zapanjujući. Lice člana tima se ozarilo i on je počeo da iznosi svoje uvide u problem. Ispostavilo se da ima briljantno rešenje koje pre nije razmatrano. Projekat je doživio veliki uspeh i svi smo naučili ključnu lekciju: Liderstvo je značilo osnaživanje drugih i vrednovanje njihovih perspektiva”.
Vodite sa autentičnošću
– Emocionalna inteligencija ne znači biti preterano sentimentalan ili meka srca. Radi se o razumevanju emocija, motivacije i težnji ljudi s kojima radite. Radi se o stvaranju okruženja u kojem se svi osećaju cenjenim i saslušanim.
Ključno je aktivno slušati, saosećati i voditi na pažljiv način. To je prepoznavanje i upravljanje vlastitim emocijama, jer se viši menadžer ili vođa koji ne može ili ne želi da upravlja vlastitim osećajima često bori da efikasno vodi tim.”
Priznajte da ne znate sve
Prilično je neprijatno priznati da nešto ne znate kada ljudi očekuju da imate odgovore. Geri Ridž, predsednik emeritus kompanije WD-40, imao je kontraintuitivnu perspektivu kada je bio izvršni direktor. Ridž kaže da su ‘ne znam‘ dve najmoćnije reči koje je naučio u životu. Kada se pomirio sa činjenicom da ne zna, počeo je da uči i raste.
– Čim shvatite da znate sve, isključite svaku priliku da naučite više i dobijete različita gledišta, kaže Ridž. “Dakle, ne samo da se osećam ugodno sa ‘ne znam‘, već se još više danas pitam: ‘Zašto verujem u to?’ Jer se svet tako brzo menja.”
Dok istražujete svoj stil vođenja, imajte ovo na umu: pravo liderstvo nije u tome da imate sve odgovore, već u stvaranju prostora za procvat kolektivnog sjaja.
Što se tiče Satje Nadele, on nastavlja da vodi Microsoft kroz emocionalnu inteligenciju, dokazujući da to nije samo moderna i zvučna reč već moćna sila koja može oblikovati budućnost liderstva u svijetu tehnologije i šire.
(Inc.com/Investitor)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.