CRNA GORA DOBIJA JOŠ 24 KILOMETRA AUTO-PUTA! Na 40 km otvorenih prošle godine, sada se nadovezuje nova brza deonica: U izradi projekat

Nakon prošlogodišnjeg otvaranja dela crnogorskog novog auto-puta sada je na pomolu i druga nova deonica. Prva deonica auto-puta od Smokovca do Mataševa dužine je 40 kilometara, a naredna koja se planirala je deonica od Mataševa do Andrijevice u dužini od 23,5 kilometara, a sa njenom gradnjom bi trebalo da počne do 2024. godine.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

Foto: Youtube/ Ministarstvo kapitalnih investicija, Shutterstock / RAS Srbija

Dušan Golović, predsednik Odbora direktora Monteputa rekao je da bi do kraja godine trebalo da bude završeno idejno rešenje i glavni projekat za drugu deonicu.

Blic preporučuje

– Čeka se i idejno rešenje zaobilaznice oko Podgorice i nadam se da će do kraja godine biti završeno svo projektovanje što se te deonice tiče, i idejno rešenje i glavni projekat”, kazao je Golović u emisiji “Link” Radija Crne Gore.

Kako je naglasio cena druge deonice, biće poznata nakon završetka glavnog projekta.

Podsetimo, svečano otvaranje prve deonice auto-puta održano je 13. jula, a početak njegove uporebe bio je 14. jula kada su zvanično i prvi putnici isprobali novu deonicu, koja se gradila punih 7 godina.

Foto: shuttestock / RAS Srbija

Deonica ima 20 mostova, 16 dvocevnih tunela i četiri petlje. To je do sada najveći i najsloženiji građevinski projekat u putnoj infrastrukturi Crne Gore. Polovinu deonice čine vijadukti i tuneli, a složenost trase potvrđuje i činjenica da će budući vozači iz pravca Podgorice putovanje počinjati na 60 metara nadmorske visine, a nakon određenog vremena biti na 1.100 metara u planinskom delu.

Ono što je najbitnije je da će ova deonica zameniti “najcrnju” saobraćajnu tačku u Crnoj Gori, kanjon Morače. To praktično znači da će od ovog leta vozači ka moru i nazad ići mnogo bezbednije.

Trasa

Trasa auto-puta položena je od Smokovca, dolinom reke Morače i obroncima Vežišnika, a zatim u zoni ušća Male rijeke i Morače nastavlja izdizanje preko Bratonožičkih njiva i Pelevog Brijega u rejon Vjeternika i Duške.

U nastavku preko Dedinca, Mrkog Krša, Zagrađa kroz masiv Kosmana izlazi u dolinu Uvača. U nastavku od Uvača, trasa se pruža padinom uz potok Čestogaz i dalje brdovitim predelima zapadno od doline reke Tare, a završava u zoni Mateševa, iza petlje Mateševo.

Foto: Mitar Mitrović, shutterstoc / RAS Srbija

Pravila za vozače

Crnogorska policija tada je napravila plan prema kojem će saobraćajne ekipe automobilima, motorima i “presretačima” biti danonoćno u patrolama na auto-putu od Smokovca do Mateševa, prenose Vijesti.me.

UP je “Vijestima” dostavila zlatna pravila ponašanja učesnika na auto-putu, na kojem je zabranjena vožnja vozila, čija je brzina manja od 50 km/h.

– Na auto-putu, vozač može da se uključi odnosno isključi samo prilaznim putem, namenjenim za uključenje odnosno isključenje sa auto-puta. Vozač prilikom isključenja dužan je da vozilom blagovremeno zauzme položaj na krajnjoj desnoj saobraćajnoj traci i da što pre pređe na saobraćajnu traku za isključenje. Na auto-putu, vozač se mora kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom, osim ako je zauzeta vozilima, koja se kreću manjom brzinom. Saobraćajnom trakom za prinudno zaustavljanje vozila zabranjeno je kretanje vozila, navodi policija

Vozači teretnjaka, čija je najveća dozvoljena masa veća od 3.500 kg i skupova vozila čija je dužina veća od sedam metara, mogu koristiti samo dve saobraćajne trake uz desnu ivicu kolovoza…

Foto: AFP/ Savo Prelević / Profimedia

– U slučaju zastoja na auto-putu, na kojem ne postoji saobraćajna traka za prinudno zaustavljanje vozači su dužni da ostave slobodan prostor za prolaz vozila pod pratnjom i vozila sa prvenstvom prolaza, tako što će vozači u desnoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz desnu ivicu, a vozači u levoj saobraćajnoj traci zauzeti položaj uz levu ivicu saobraćajne trake. Na auto-putu vozač ne sme da zaustavlja i parkira vozilo, osim na mestima koja su za to posebno obeležena. Vozač ne sme vršiti polukružno okretanje niti da se kreće unazad, navela je tada policija.

Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu ili drugog razloga prinuđen da se na kolovozu dužan je da to uradi u traci za za prinudno zaustavljanje i da preduzme mjere da vozilo što pre ukloni sa kolovoza.

– A ako nema trake za prinudno zaustavljanje, dužan je vozilo obeleži sigurnosnim trouglom na udaljenosti ne manjoj od 50 metara i obavezno upaljenim svim pokazivačima pravca. Ukoliko se vozač nalazi van svog vozila na kolovozu obavezno mora da nosi prsluk sa reflektujućim osobinama. Zabranjeno je vučenje neispravnog vozila, osim ako je razlog za vuču nastao za vreme kretanja na auto-putu. Tada je vuča dozvoljena do prvog isključenja sa auto-puta. Pešak ne smije stupiti ni kretati se po kolovozu auto-puta, navodi UP, a prenose Vijesti.

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com