Čuveni brend star 77 godina se vraća?

Deonice Tupperwarea, posrnulog proizvođača posuda za hranu, porasle su više od tri puta u prošloj nedelji.

Izvor: Index

Foto: Oleksiichik / Shutterstock.com

Foto: Oleksiichik / Shutterstock.com

Vrednost deonica porasla je 56% u četvrtak, podižući dobitke u poslednjih pet sesija trgovanja na gotovo 350%. Ova 77-godišnja kompanija upozorila je u aprilu da bi mogla da propadne ako brzo ne prikupi nova sredstva, piše BBC, a prenosi Indeks.

Poslednjih godina Tupperware je pokušavao da se repozicionira kako bi privukao mlađe kupce, ali se mučio da zaustavi pad prodaje.

Preokret u toku?

“Postoji određeni optimizam da je preokret možda u toku i da je pronađen investitor koji će pomoći kompaniji. Međutim, nema dokaza da se to događa, tako da se svaki optimizam temelji na nadi, a ne na izvesnosti”, rekao je za BBC Nil Sonders, direktor maloprodaje u konsultantskoj kompaniji GlobalData.

Uprkos skoku poslednjih dana, cena deonice Tupperwarea i dalje vredi gotovo 30% manje nego početkom ove godine. Neki analitičari su upoređivali kretanje cene deonice Tupperwarea s drugim preduzećima u nevolji, poput lanca bioskopa AMC, koja se često nazivaju takozvanim “meme deonicama”.

Trgovanje meme deonicama često je vrlo spekulativno i promenjivo, zbog prirode njihove popularnosti među malim ulagačima koji često razmenjuju savete na društvenim mrežama. Takođe, kao i meme deonice, deonice Tupperwarea često su bile izložene “šortanju”, što znači da se neki investitori klade da će vrednost deonica pasti.

Veliki hedge fondovi kladili su se u milijarde dolara poslednjih godina da će deonice kompanija poput AMC-a pasti. Međutim, ako cena deonice poraste, ulagači koji se klade na pad cene mogu da izgube novac. Početkom ove nedelje deonice AMC-a su skočile nakon što je sud blokirao planove kompanije da podmiri neke svoje dugove.

“Prošle nedelje vesti o AMC-u inicirale potragu za drugim meme deonicama. Tupperware se uklopio u računicu i ime branda definitivno pomaže”, rekao je Metju Tatl iz investicijske kompanije Tuttle Capital Management.

Tupperware okupljanja učinile su robnu marku poznatom tokom potrošačkog procvata 50-ih i 60-ih godina, a njegovi hermetičke i vodootporne posude osvojile su tržište. Međutim, prodaja je pala poslednjih godina jer su jeftinije ili modernije posude postale dostupne u radnjama ili na internetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com