Da li se Masku isplatilo što se kladio na Trampa: Evo šta on može da dobije, a šta da izgubi nakon njegove pobede

Mask je do sada donirao skoro 119 miliona dolara političkom akcionom komitetu koji je osnovao da podrži Trampa, prema podacima Federalne izborne komisije. Pojavljivao se sa Trampom na mitinzima i vodio ljubazni intervju sa njim na Ks, njegovoj platformi društvenih medija.

Blic preporučuje

Ovde se kladio na veliko, rekao je Daniel Ives, tehnički analitičar u Vedbush Securities.

Rano u sredu, investitori su se već kladili da će takođe biti pobeda za Maskov glavni javni holding, Teslu (TSLA), što će deonice njegovog proizvođača električnih vozila odmah pokrenuti Trampa za 13 odsto otvaranja. To je povećala vrednost 411 miliona Teslinih akcija koje Mask poseduje za više od 15 miliona dolara, što predstavlja prinos od 12.761 odsto na 119 miliona dolara koje je donirao Trampu. Bio je to dvogodišnji maksimum za akcije Tesle, koje su se nedavno borile i rasle su samo za 1 odsto za godinu do zatvaranja u utorak.

Ali postoji rizici za Teslu, čak i zbog Trampove pobede.

.

Foto: AP/ Evan Vucci, Shutterstock/ MVelishchuk / Ringier

.

Veći deo Maske ogromne neto vrednosti može se pratiti do podrške koju je vlada pružila njegovim kompanijama, kao što su Tesla i SpaceKs, tokom godina. Čak i da je potpredsednica Kamala Haris pobedila, veliki deo tog novca bi nastavio da teče. Ali čak i ako se deo vladine podrške električnim vozilima sada smanjuje ili prekine, kao što je verovatno sa Trampovom pobedom, Muskovo bogatstvo će ostati čvrsto netaknuto. U stvari, Tesla bi mogao imati koristi ako prestane država vlade za električna vozila.

Šta Trampova pobeda znači za Teslu

Mask je objavio brojne tvitove na svojoj platformi društvenih medija Ks kasnije u utorak i rano u srednjoj slaveći Trampovu pobedu.

Tramp je bio otvoreno neprijateljski raspoložen prema električnim vozilima, govoreći da su preskupa, da imaju ograničen dom i da će uništiti radna mesta i američku automobilsku industriju. Ali ono što bi moglo izgledati kao najveći udar Tesli od drugog Trampovog predsednika – smanjenje, ako ne i kraj federalne podrške za električna vozila – možda i nije tako loše za Teslu i Maska.

Ali druge politike koje su u središtu Trampovih planova mogle bi da izazovu velike probleme.

Tramp je obećao da će završiti nešto što on naziva „Bajdenovim EV mandatom“, iako takav mandat ne postoji i nije jasno na šta misli.

Ali pod Bajdenom je postojala značajna podrška vlade za izgradnju i kupovinu električnih vozila, uključujući milione dolara zajmova za podsticanje proizvođača automobila da investiraju u fabriku za proizvodnju i proizvodnju automobila. Državama, podrškom stanicama za punjenje i poreski kredit od 7.500 dolara za mnoge električne kupce automobila.

Foto: Sean Simmers/The Patriot-News / Tanjug/AP

Mnogi stručnjaci iz industrije veruju da će Tramp okončati te programe. Tramp bi mogao da naredi Ministarstvu finansija da promeni pravila koja određuju kada se kupci automobila kvalifikuju za kredit, što u velikoj meri ograničava dostupnost poreskog kredita. Ili, ako Tramp ima Kongres pod kontrolom republikanaca, mogao bi da dobije zakon koji će eliminisati zasluge zajedno.

Ali Musk je rekao da nije zabrinut zbog krajoporeskog kredita, jer Tesla vidi kao blagodat za napore starih proizvođača automobila da pređe na tržište električnih vozila i obezbedi veću konkurenciju.

„Oduzmite subvencije. To će samo pomoći Tesli“, objavio je Mask na X u julu.

Zahvaćajući povećanu konkurenciju, Teslina globalna prodaja pala je za 2% u prvih devet meseci ove godine u odnosu na prošlu godinu. Prodaja i profit su uspeli da se poboljšaju u trećem kvartalu, ali je to bio prvi put da je kompanija videla takav pad u svojoj istoriji.

Politika samovozećih vozila bi se mogla promeniti

Verovatnije je da će Tramp dati zeleno svetlo Muskovim pravim samovozećim vozilima, koja tek treba da budu napravljena, rekao je Ajvs, zajedno sa flotom takozvanih „robotaksi“ za vožnju bez ikakvog vozača.

Garet Nelson, analitičar CFRA Research-a, se slaže.

„Po našem mišljenju, Tesla i izvršni direktor Elon Musk su možda najveći dobitnici izbornih rezultata, i verujemo da će Trampova pobeda pomoći da se ubrza regulatorno odobrenje tehnologije autonomne vožnje kompanije“, rekao je on u belešci klijentima u sredu, podižući svoju preporuku. na Teslinim akcijama sa „drži“ na „kupi“. Podigao je svoju 12-mesečnu ciljnu cenu za akcije za 110 dolara na 375 dolara po akciji.

Do sada postojeće funkcije za pomoć vozaču kompanije, poznate kao autopilot i potpuno samostalno upravljanje, ili FSD, suočene su sa istraživanjima federalnih sigurnosnih regulatora nakon niza sudara koji uključuju ovu tehnologiju. Te istrage bi mogle da uspore odobravanje prava samovozećih Teslinih automobila koji su dozvoljeni na putevima, uprkos Maskovoj široko osporenoj tvrdnji da su Tesle koje koriste FSD već bezbednije od onih koje voze ljudi.

„Pod Trampom bi te istrage mogle polako nestati“, rekao je Ajvs.

Verovatno neće sva podrška vlade za EV nestati u sledećoj Trampovoj administraciji. Pored poreskog kredita kupaca, veliki deo dolara poreskih obveznika koji se troši na podršku usvajanju električnih vozila dolazi u obliku državnih zajmova proizvođačima automobila i njihovim dobavljačima za izgradnju fabrika u južnim „crvenim“ državama. Nije verovatno da bi Tramp želeo da smanji tu podršku i obećanje radnih mesta u tim državama, čak i ako će one na kraju obezbediti konkurenciju Masku i Tesli.

Tradicionalni proizvođači automobila kažu da će nastaviti sa svojim planovima za izgradnju i prodaju više električnih vozila u budućnosti. Kažu da su EV budućnost za industriju, čak i ako je stopa usvajanja nedavno usporila.

„To nije strategija u kojoj mi hendikepiramo predsedničke izbore ili sledeće i sledeće i vidimo šta možemo da izvučemo sa EPA“, rekao je izvršni direktor Forda Jim Farlei investitorima u julu. „Jedini način na koji verujemo da smo izdržljivi je da zaradimo novac na malim električnim vozilima. I to je naša opklada.”

Proizvođači automobila nastoje da prodaju više električnih vozila kako bi kompanije mogle da ispune sve strožije ekološke propise u Sjedinjenim Državama, Evropi i Aziji. Čak i ako Tramp dobije od EPA-e da promeni pravila o emisiji gasova ovde, proizvođači automobila će zadržati podsticaj da nastave sa proizvodnjom EV-a kako bi ispunili propise na drugim mestima, ili strožija ekološka pravila u mnogim američkim državama, uključujući Kaliforniju, koja ima svoja stroža pravila o emisiji koja se pridržavaju mnoge druge države. .

Stručnjaci iz industrije kažu da ne očekuju da će se rast prodaje električnih vozila zaustaviti, čak i ako Tramp promeni pravila o emisiji, delimično zbog rastuće potražnje potrošača.

„Možda ćemo videti mnogo sporije usvajanje električnih vozila (sa promenom regulative)“, rekao je Džef Šuster, globalni šef automobilske industrije u GlobalData, konsultant u industriji. “Ali sa svim ulaganjima, malo je verovatno da ćemo to videti preokrenuto.”

Trampova politika prema Kini mogla bi da naškodi Tesli

Veći problem za Teslu sa Trampovom pobedom je to što bi mogao doći do ponovnog trgovinskog rata sa Kinom, rekao je Ajvs, imajući u vidu značaj njegove fabrike u Šangaju za globalnu prodaju i profit.

Sa Trampovom pobedom, „on će biti mnogo oštriji prema Kini, a onda bi negativne strane mogle da nadmaše pozitivne za Teslu“, rekao je Ajvs. „Preko 40% isporuka dolazi sa kineskog tržišta. Tesla bi bio uhvaćen u unakrsnoj vatri.”

A za Teslu bi takođe mogao biti problem ako Tramp koristi Maska da predvodi napore svoje administracije da smanji ono što oni nazivaju državnim otpadom, kao što su njih dvojica spomenuli tokom kampanje.

Šta god da je rezultat tih napora, i da li Musk ima formalnu ili neformalnu vladinu nalogu u Trampovoj novoj administraciji, poslednja stvar koju bi Teslini investitori želeli da vide da se Musk dodatno odnosi od svog vremena a vreme.

„Više je vremena daleko od Tesle u vreme kada želite više pažnje Tesli“, rekao je Ives.

.

Foto: Chris Carlson / Tanjug/AP

.

Manji uticaj na SpaceKs i X

Muskov drugi veliki biznis, SpaceKs, verovatno ne bi imao značajno drugačije odnose sa saveznom vladom bez obzira ko bude izabran. Njegov glavni konkurent, Boeing, ima ozbiljnih problema sa svemirskim brodovima koje je NASA ugovorila da prevoze astronaute do i sa Međunarodne svemirske stanice.

A Muskovo vlasništvo nad Ks-om je široko kritikovano, posebno od strane demokratije, zbog širenja dezinformacija. Ali ona nije zatvorena ili ometena akcijom vlade čak ni pod Bajdenom, a nova Trampova administracija verovatno takođe neće preduzeti ništa protiv toga. A s obzirom na finansijske gubitke od njegove kupovine kompanije, to je sada relativno mali deo Maskeove ukupne neto vrednosti.

(CNN)

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com