Danski brodarski div ukida i 10.000 radnih mesta! Potapa ih pad dobiti i prihoda

Danska brodarska grupacija A.P. Moller-Maersk izvestila je u petak o snažnom padu dobiti i prihoda u trećem tromesečju i najavila da će zbog nižih troškova prevoza i slabije potražnje za kontejnerskim prevozom ukinuti 10.000 radnih mesta.

Danski brodarski div A.P. Moller-Maersk ukida i 10.000 radnih mesta

Foto: Ingrid Riis DENMARK OUT / EPA;

Danski brodarski div A.P. Moller-Maersk ukida i 10.000 radnih mesta

Prihod im je u razdoblju od jula do septembra bio gotovo upola manji nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, potonuvši za 12,1 milijardu dolara. Oštar pad prati u stopu prepolovljeni prihod u pomorskom prevozu, uz 58 odsto niže troškove prevoza koje je tek neznatno ublažilo povećanje obujma prevezenog tereta, za pet odsto.

Blic preporučuje

Neto dobit gotovo se istopila, s 8,9 milijardi na samo 554 miliona dolara. Dobit pre kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije smanjila se za 83 odsto, na 1,9 milijardi dolara.

Pad svetske potražnje

– Naš sektor suočen je s novom normalom koju obeležavaju prigušena potražnja, povratak cena na istorijske nivoe i inflacijski pritisak na našu troškovnu bazu”, naveo je u saopštenju izvršni direktor Vincent Clerc.

Smanjenje broja zaposlenih bi im trebalo srezati troškove u 2024. za 600 miliona dolara

Foto: Uprava Carine Francuske / Uprava carine

Smanjenje broja zaposlenih bi im trebalo srezati troškove u 2024. za 600 miliona dolara

Prosečni troškovi prevoza su u brodskom saobraćaju prepolovljeni u odnosu na treće prošlogodišnje tromesečje. “Od leta svedočimo prekomernim kapacitetima u većini regija koji su doveli do pada cena i ne primećujemo gotovo nikakve naznake reciklaže ili praznog hoda brodova, dodao je Clerc.

Grupa je već u avgustu upozorila da očekuje oštriji pad svetske potražnje za kontejnerskim pomorskim prijevozom u ovoj godini zbog slabog gospodarskog rasta i prodaje zaliha nakon pandemije kovida.

Srezaće troškove

U petak su izvestili da će smanjiti broj zaposlenih sa 110.000 u januaru na manje od 100.000 do kraja godine, što bi im trebalo srezati troškove u 2024. za 600 miliona dolara. Jednokratni trošak restrukturiranja ove kompanije iz Danske od 350 miliona dolara planiraju knjižiti uglavnom u ovoj godini.

Potvrdili su prognozirani raspon ovogodišnjeg prihoda i operativne dobiti, ali sada očekuju da će biti na njegovoj donjoj granici. Kompanija očekuje temeljnu dobit pre kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) u rasponu od 9,5 do 11 milijardi dolara i temeljnu dobit pre kamata i poreza između 3,5 i pet milijardi dolara.

Predviđaju ipak nešto blaži pad obima svetskog kontejnerskog prevoza tereta, za 0,5 do dva odsto. Do sada očekivali su pad u rasponu od jedan do četiri odsto.

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com