U napomeni za investitore, Goldmanov analitičar Michael Ng izložio je svoju tezu ulaganja, napisavši da će joj visok nivo lojalnosti brendu među potrošačima pomoći da poveća prosečan prihod po korisniku (ARPU) u narednim godinama, dok bi rast usluga trebalo da nadoknadi usporavanje prodaja hardvera u bliskoj budućnosti.
Blic preporučuje
“Appleov instalirani rast, sekularni rast usluga i inovacija novih proizvoda trebalo bi da više nego nadoknadi ciklične prepreke prihodima od proizvoda, kao što je smanjena potražnja za jedinicama iPhonea zbog produžetka ciklusa zamene i smanjene potražnje potrošača za kategorijom PC-a i tableta”, napisao je Ng.
Prema Goldmanu, Apple-ovo poslovanje s uslugama trebalo bi da čini 40 odsto bruto dobiti kompanije do 2027. godine, u odnosu na 33 odsto u 2022, zahvaljujući prodaji iCloud+, poboljšanom prihodu od oglašavanja i povećanju pretplata na Apple TV+, Apple Arcade i Apple Fitness+, piše Danijel Holi iz Yahoo Finance-a.
Apple se godinama oslanja na standardni segment usluga, proširujući se od ponuda poput iCloud čuvanja podataka na Apple TV+ i Apple Music+. Ideja je bolje unovčiti svakog novog korisnika iPhonea, iPada i Maca, razvijajući model prihoda koji se ponavlja koji može pomoći Appleu da se odvikne od oslanjanja na iPhone, kao glavnog pokretača prodaje.
U 2022. godini, iPhone je činio 205,4 milijarde dolara Apple-ovih 394,3 milijarde dolara godišnjeg prihoda. Usluge su, u međuvremenu, činile 78,1 milijardu dolara prodaje. To je više od njegovog odeljenja za nosive uređaje, koji je doneo 31,2 milijarde dolara; svoju Mac diviziju, koja je zaradila 40,1 milijardu dolara; i njegov iPad odeljenje, koje je ostvario prodaju od 29,2 milijarde dolara.
I dok bi rast prodaje pametnih telefona na zrelim tržištima poput SAD-a, Evrope i Kine mogao usporavati, Ng kaže da još postoje mogućnosti za Apple da poveća svoju bazu instaliranih iPhonea u drugim regionima svijeta, uključujući Indiju.
Međutim, to ne znači da nema mogućnosti za rast u SAD-u i Kini. Ng kaže da tzv. “preklopnici”, potrošači koji prelaze sa Androida na iPhone, mogu povećati Appleov tržišni udeo i dalje na zrelim tržištima.
“IPhone ima 54 odsto tržišnog udela po jedinicama u Sjedinjenim Državama 2022. godine, u odnosu na 44 odsto u 2019. godini pre pandemije”, napisao je Ng. „U Kini, još jednom ključnom tržištu za Apple, jedinični tržišni udeo iPhone-a iznosio je 16 odsto u 2022, skoro duplo više u odnosu na 2019. Ohrabreni smo zamahom u Sjedinjenim Državama i Kini, kao i na drugim ključnim tržištima.”
Apple je pogođen makroekonomskim preprekama u poslednjih nekoliko tromesečja od pada potrošačke potrošnje na pametne telefone, laptope i tablete u odnosu na vreme pandemije, do izazovnog tržišta digitalnog oglašavanja i blokade COVID-a u Kini. Ali cena deonica kompanije se uglavnom dobro držala protiv tih izazova, posebno u poređenju sa konkurentima u Big Tech prostoru.
Akcije Apple-a pale su samo 5 odsto u poređenju sa onima Mete, koje su izgubile više od 6% i Microsofta, koje su pale za 10% u posljednjih 12 meseci. Deonice Google-a oslabile su za 27% u isto vreme, dok je Amazon u padu od čak 34 odsto.
Ipak, prihod Apple-a u prvom kvartalu opao je za 5% u odnosu na prethodnu godinu na 117,2 milijarde dolara zbog protesta radnika u Kini zbog izolacije COVID-a. Međutim, kompanija bi trebalo da ostvari bolje rezultate u drugom kvartalu, zahvaljujući tome što je Kina ukinula karantin.
(Investitor)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.