- Marko Tašković Novinar rubrike politika
Na konferenciji za medije kojoj smo i mi prisustvovali, Glovo je u Španiji pokrenuo novinu na aplikaciji koja bi uskoro mogla i korisnicima u Srbiji umnogome da olakša izbor hrane iz restorana ili fast fuda jer bi preporuke za to dobijali od najbližih prijatelja ili od svih u čiji ukus veruju.
Na taj način Glovo je postao prva kompanija koja se bavi dostavom, a ima unapređenu aplikaciju nalik društvenim mrežama pošto na njoj prijatelji mogu da se prate, razmenjuju informacije i mišljenje o hrani ili ugostiteljskom objektu, ali i kreiraju listu omiljenih stvari sa “Piksa” i imaju novi video zid za otkrivanje specijaliteta.
Pored toga korisnici aplikacije mogu na nov interaktivan način da se povežu i sa različitim zajednicama ljubitelja hrane.
Najznačajnije ažuriranje proizvoda od 2016.
U ovoj kompaniji sa sedištem u Barseloni ističu da je reč o najznačajnijem ažuriranju platforme još od 2016. godine pošto su uspeli da spoje funkcije društvenih mreža sa otkrivanjem hrane.
– Glovo ruši granice pošto je postao prvi u industriji koji kombinuje elemente društvenih medija unutar svoje platforme. Uzbuđeni smo što možemo predstaviti nov i interaktivni način kako korisnici da otkriju, dele i izazovu pažnju za proizvodima koji se nude u našoj aplikaciji. Korisnici će moći da uživaju u svojim omiljenim proizvodima kao nikada ranije – ističe Dani Alonso, glavni direktor za proizvode u “Glovu”.
Novina na aplikaciji uvedena za sada samo u Španiji
Kako kaže, novinu na Glovo aplikaciji su pokrenuli u Barseloni i Madridu i narednih nedelja se očekuju reakcije korisnika i svih koji su uključeni u ovoj poduhvat od čega će zavisiti i to kada će ova mogućnost zaživeti u ostale 22 države gde španska kompanija posluje. Među te 22 države je i Srbija.
“Dostava hrane postaje društveno iskustvo”
Otkrivanje hrane je poboljšano beleškama o restoranima i proizvodima na osnovu prikupljenih podataka korisnika. Recimo, deset prijatelja je naručilo hranu iz ovog restorana ili taj fast-fud ima velike porcije. U Glovu navode da na taj način dostava hrane postaje “društveno iskustvo” i podstiče korisnike na veće angažovanje na platformi.
Korisnici u interakciji sa svojom mrežom prijatelja dobijaju pouzdane preporuke što im olakšava istraživanje novih mesta i specijaliteta.
Podaci se ne dele bez dozvole korisnika
A kako Glovo povezuje svoje korisnike na ovoj modernizovanoj aplikaciji? Tako što omogućuje svakom unutar aplikacije da se poveže sa svima čije brojeve ima u telefonu. Mnogim zaštitnicima podataka o ličnosti to para uši i bode oči, ali u Glovu uveravaju da su korisnici ti koji uvek daju eksplicitnu dozvolu pre nego što bilo koji podaci počnu da se dele.
Pored toga, kako kažu, korisnici se obaveštavaju o tome koje će informacije biti podeljene sa njihovim prijateljima. U Glovu decidno tvrde da nikada ne čuvaju kontakt informacije.
“Svako ko dobije poziv za razmenu informacija ima opciju i da ga odbije”
Shiro Theuri, glavna tehnološka direktorka kaže da “veoma ozbiljno shvataju zaštitu podataka i privatnost korisnika”.
– Osigurali smo da je mnogo kontrole u rukama korisnika. Svako ko dobije poziv na aplikaciji za razmenu informacija ima opciju i da ga odbije. Pre unapređivanja aplikacije nastojali smo da što više budemo usklađeni sa svim propisima, vlastima, EU… – navodi Theuri.
Kompanija ne menja biznis pravac
Bez obzira na to što modernizovana aplikacija ima mnoge funkcije društvenih mreža Theuri tvrdi da kompanija ne menja biznis pravac.
– Mi smo kompanija koja odgovara na zahtev korisnika i obezbeđujemo da svaka osoba koja traži nešto u gradu može dobiti pristup tom predmetu. Ono što radimo je unapređivanje procesa da bi naši korisnici mogli pristupiti stvarima koje im trebaju u svojim gradovima – kaže Theuri.