Višegodišnji bum prodaje električnih vozila na nemačkom tržištu verovatno se bliži kraju. Rast cene električne energije i povlačenje državnih podsticaja nisu jedini razlozi. Nemački stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhöffer sledeće godine očekuje dramatičan pad prodaje e-vozila na 362.000, sa 720.000 jedinica u 2022. To će značiti i prepolovljenje tržišnog udela novih e-vozila, sa 27,8 na 14 posto.
0:00/ 0:00
Ključni faktori pada prodaje su povlačenje dela subvencija za nova vozila i enormno poskupljenje struje, rekao je Dudenhofer.
Blic preporučuje
Centar za automobilska istraživanja (CAR) pak predviđa prodaju 484.000 novih električnih vozila, s tržišnim udelom od 21,3 posto.
Savezna vlada iduće će godine potpuno ukinuti subvencije za plug-in hibride, a za čisto električne automobile postojeće subvencije od 7500-9000 smanjit će se na 4500-6750 evra.
Pored toga, fond za te subvencije je zaključan i, prema proceni CAR-a, biće ispražnjen krajem 2023. godine. Od septembra iduće godine država će ukinuti i premije za službena vozila.
Osim toga, cena struje od početka godine gotovo je utrostručena, a poskupljuje i proizvodnja baterija, upozorava Dudenhofer.
Za razliku od vodećih tržišta za e-automobile, Kine i SAD-a, Nemačka se bori u transformaciji transportnog sektora, dodao je stručnjak. Predlaže da država premije za inovacije isplaćuje dulje od planiranog.
teško da će oporavak biti pre 2025. godine i povećanjem proizvodnje litij-ionskih baterija u Evropi, masovnijom proizvodnjom električnih vozila i jeftinijom strujom.
(Izvor: Seebiz)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.