Goran Vesić se zahvalio komesarki za transport Adini-Joana Valean na donaciji za brzu prugu Niš-Beograd od skoro 600 miliona evra.
Izvor: Tanjug
Foto: TANJUG/ PREDRAG MITIĆ/bs
To je najveći grant koji je Srbija ikada dobila od EU.
“Bez obzira što smo mi zemlja koja je na putu priključenja EU, kada je u pitanju transport, EU, htela ne htela, mora da nas tretira kao svoju članicu jer mnogu evropski koridori prolaze kroz Srbiju. Neke od zemalja EU, bez Srbije, nemaju vezu sa drugim zemljama EU. Ovaj sektor je bolji od drugih jer EU kada je u pitanju transport mora da ulaže. Mi u Srbiji imamo velike projekte u transportu”, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Vesić nakon susreta s komesarkom Valean u Briselu.
Rekao je i da joj je zahvalio na donaciji koju će oni dati za brzu prugu Niš-Beograd, što je grant od gotovo 600 miliona evra i, prema njegovim rečima, najveći je grant koji je Srbija ukad dobila od Unije.
“Nadamo se da će takvih grantova biti i u buduće. Vrednost te pruge će biti negde preko 2 milijarde evra, a ostatak će biti plaćen što iz budžeta, što iz kredita Evropske investicione banke. Mi ćemo imati brzu prugu 2028. godine, najkasnije 2029. između Niša i Budimpešte. što će potpuno promeniti život građana Srbije”, rekao je ministar.
Vesić i Valean su razgovarali i o drugim projektima u kojima Unija takođe daje grantove, a to su druge pruge na teritoriji Srbije.
“Da bi se projekti u transportu ubrzali, predložio sam da formiramo zajednički komitet sa predstavnicima ministarstva za građevinarstvo, transport i infrastrukturu kao i sa predstavnicima Komisije i da onda jednom mesečno prolazimo kroz sve probleme koji postoje na projektima, kako ne bi projekti stajali zato što neko ne radi svoj posao, kao što se to često dešava kada je u pitanju administracija”, istakao je ministar.
Dodao je da će njegovo ministarstvo ove godine predložiti šest zakona, a to su: zakon o železnici, zakon o interoperabilnosti železničkog sistema, o bezbednosti železničkog saobraćaja, zatim konvenciju o bezbednosti na morima, zakon i dopunu zakona o vazdušnom saobraćaju, zakon o istraživanju nesreća u vazdušnom, drumskom i vodnom saobraćaju. To je, kako ističe, sve što ovo ministarstvo treba da uradi po planu kad je u pitanju uključenje u EU.
Ministar kaže i da je imenovan čovek koji će voditi poglavlja kojima se bavi njegovo ministarstvo, poglavlja 14 i 21, a koja mogu vrlo lako da budu otvorena i zatvorena “kada se bude postigla politička volja”.
“Pričali smo i o tome da će u ministarstvu biti otvoren sektor za bezbednost u saobraćaju. Kada pogledate progres riport (izveštaj za napredak) Evropske komisije, vidite da je bezbednost na putevima i na prugama primećena kao jedan od većih problema Srbije. U Srbiji gine 30 odsto više ljudi na prugama i putevima nego u EU. Stoga daćemo poseban akcenat na bezbednost”, izjavio je Vesić.
Ministar je obavestio komesarku da je Srbija u završnim pregovorima sa Albanijom i Severnom Makedonijom, a da se pregovara i sa Bosnom i Hercegovinom o uvođenju sistema za lakše putovanje Balkanom. Takođe je informisao komesarku o zakonu za planiranje i izgradnju koji će omogućiti veću elektromobilnost sa preko 100 punjača na auto-putevima Srbije.
Vesić je rekao i da “bez obzira što je priključenje EU politička odluka, uvek bila i uvek će biti, mi zbog nas treba da uskladimo naše proces sa EU jer je EU naš najveći spoljno trgovinski partner” i dodao da je Srbija dobila preko 3 milijarde evra grantova od EU od 2001. godine. Ministar poslepodne ima susret za komesarom za proširenje Oliverom Varhejiem i evropskim poslanikom Andorom Delije iz Komiteta za transport Evropskog parlamenta.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.