Svet upravljanja poslovanjem trenutno se bavi idejom “tihog davanja otkaza”, koju je nametnula generacija Z, čiji pripadnici ne žele da daju više od minimuma u organizacijama za koje smatraju da ih izrabljuju i istovremeno ništa ne uzvraćaju.
0:00/ 0:00
Nije to ništa novo – demotivisani, nezadovoljni, nesretni i letargični radnici oduvek su pristuni, najčešće zbog loših osnova koje su postavili njihovi loši lideri ili kompanije. Zato, ako postoji volja da se takvo stanje promeni, treba uzeti u obzir reči nedavno preminulog japanskog poslovnog genija.
Blic preporučuje
Kazuo Inamori preminuo je 24. avgusta u 91. godini, ali njegovo znanje i spoznaje živeće još jako dugo. Jer, on je kreator poslovnog okruženja u kojem se teži zadovoljnom radniku. Naravno, pritom se traži mnogo zauzvrat.
Generaciji Z možda Inamori ne može biti blizak, niti njegova filozofija da čovek živi kako bi radio i da posao jedini može da pruži istinski smisao i zadovoljstvo. Takođe, iako se traži maksimum – uvek se daje maksimum. Zapravo, govorio je da ne želi da ljudi daju sve od sebe, već da teže savršenstvu.
Istovremeno, nije htio da deoničari i investitori budu ispred zaposlenih, nije želio da štedi na njima i naglašavao je da se do jaja ne može bez zbrinute koke.
Njegova filozofija deo je japanskog preporoda nakon Drugog svetskog rata i donela mu je mnogo uspeha. Osnovao je kompaniju Kyocera koja više od 60 godina nije poslovala s gubitkom. Ujedno, spasao je Japan Airlines od bankrota, baš zato što zna kako biti efikasan, a ujedno i štedljiv.
Mladima – ali i ne tako mladima – znao je pragmatično da kaže da umesto traženja posla koji vole, zavole posao koji imaju.
Nije baš u skladu s onime što generacija Z želi, ali njegova filozofija mogla bi biti kompromis, svojevrsni most između poslodavaca i nove generacije zaposlenih…
(ICT Business)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.