Jedina stvar koju MORATE PRIPREMITI ZA SLEDEĆI INTERVJU za posao

Prilično je tipično pripremati se za predstojeći intervju za posao tražeći najčešća pitanja koja će vam postaviti, biografije vaših anketara i sve druge uobičajene pripremne aktivnosti. Ali jedno pitanje koje se često povlači jesu detalji iskustva iz poslednjih nekoliko godina vaše karijere.

Slušaj vesti

0:00/ 0:00

Foto: Shutterstock / RAS Srbija

Želećete da se prisetite svih najsitnijih detalja iz svojih najznačajnijih ili najznačajnijih radnih iskustava u poslednjih nekoliko godina. Evo zašto želite da imate što više detalja o važnim timskim ili liderskim iskustvima, trenucima prevladavanja izazova, učenju i rastu…

Blic preporučuje

Iz značajnog istraživanja “Hiring For Attitude” znamo da dobri i loši kandidati sasvim različito odgovaraju na pitanja tokom intervjua. Sjajni kandidati će, naravno, imati dugu istoriju značajnih postignuća, tako da će prirodno imati bolja iskustva koja će podeliti u svojim odgovorima na intervjuu. Ali pored toga, oni koji imaju dobre rezultate pokazuju i druge kvalitete u svojim odgovorima na intervjue.

Na primer, odlični kandidati imaju tendenciju da daju duže odgovore s više detalja. Forbes je otkrio da kandidati s lošim učinkom koriste 40% više priloga (npr. “veoma”, “stvarno” i “brzo”) od svojih suparnika s boljim radnim učinkom.

Nesigurnost, nedostatak iskustva i još mnogo toga mogu izazvati potrebu da se ulepšaju činjenice i navedu kandidati da svoje izlaganje kvalifikuju prilozima kako bi “pojačali” stvari. Umesto da podeli detalje o određenom trenutku kada su imali briljantnu ideju, “ne-sjajni” kandidat bi umesto toga mogao reći: “Brzo sam došao do najboljih ideja.”

Ne želite da budete kandidat koji izbacuje otrcane fraze koje ništa ne znače; daleko je bolje oduševiti sagovornika jasnim detaljima o vašim prošlim iskustvima. U tom cilju, poželećete da duboko razmislite o svojim prošlim iskustvima. Evo jednostavnog načina za početak:

Prvo, prepoznajte sva ona iskustva koja su značajna za novi potencijalni posao. Iskustva s timovima, pokazivanje liderstva, emocionalne inteligencije i otpornosti, izgradnja kapaciteta i rešavanje konflikata prilično su univerzalna iskustva i kompetencije koje kompanije žele videti ovih dana.

Drugo, dobro razmislite o svakom od ovih pitanja. Počnite tako što ćete razmišljati o, na primer, svakom iskustvu koje ste imali radeći u timu. Nakon što imate sveobuhvatnu listu njih u svojoj glavi, izdvojte one najbolje i najznačajnije. Sada pokušajte da se prisetite svih sitnih detalja o tim iskustvima. Gde se vaš tim sastao i kada? Ko su bili ljudi u timu? Iz kojih odeljenja su bili? Šta je konkretno grupa postigla? Koje su bile manje pobede koje ste doživeli na tom putu? Pokušajte razjasniti što više detalja jer će biti značajne za novog potencijalnog poslodavca.

Naravno, nećete deliti svaki od tih detalja; to bi bilo zamorno za one koji slušaju. Ovde se radi da vi imate jasnu sliku svih važnih događaja i postignuća iz ranijih poslova. Kada vi znate sve detalje, lakše ćete izdvojiti najkorisnije za dati intervju.

Imajte na umu da su timovi koji razgovaraju s vama kao potencijalnom zaposlenom već iskusni i da će lako provaliti ako pokušate nešto da “smutite2 – lažno i neiskreno svedočenje je lako prepoznati. Najveći indikator da se radi o lažljivcu jeste davanje nejasnih i indirektnih odgovora na pitanja. Ako vaši odgovori na intervjuu ne sadrže dovoljno specifičnosti da biste preneli vaše iskustvo iz prve ruke, vaši odgovori mogu na kraju zvučati kao da su došli iz neke knjige. A ima previše kandidata koji ostavljaju takav utisak.

Previše kandidata preskoči duboko razmišljanje o ovim važnim iskustvima, misleći da će ih se lako prisetiti. Ali bez obzira na to koliko je nedavno iskustvo, lako je propustiti sitne detalje i nijanse koje oživljavaju priče. Zato je ključno da provedete nekoliko minuta sa samim sobom, stavljajući važna dostignuća u prvi plan svog uma.

(Investitor)

Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com