Vizuelno atraktivne torbice u koje se zaljubljujemo na prvi pogled više nisu toliko IN jer je praktičnost na sve većoj ceni. Kada je 2022. godine objavljen Tik Tok video na kojem žena poseže u svoju Uniqlo torbu kako bi iz nje izvukla desetine stvari, ovaj je modni komad postao popularan. Dve godine kasnije, kompanija koja stoji iza nje u centar svog poslovanja stavlja upravo torbicu koju nazivaju Birkinicom milenijalaca, ali i torbom za banane zbog svega što u nju stane.
“Imam osećaj da to nije samo prolazni trend, već postaje trajno i dugo će ostati u životima ljudi”, rekla je za Bloomberg Kanoko Takenokuchi, direktorka globalne prodaje za Uniqlo, koji je deo Fast Retailing Co.
Iako je torbica puštena u prodaju 2020, tek su ju društvene mreže pretvorile u neizostavan komad. Nakon što je pomenuti TikTok video postao viralan, ubrzo je došlo do tolike potražnje i na kraju – nestašice.
“To je bio trenutak kada smo shvatili moć društvenih medija. Umesto da samo stavljamo reklame iz naše kompanije, trebalo bi da izbacimo proizvod koji kupci stvarno vole i kojem će se vraćati”, kaže Takenokuchi.
Iako kompanija Fast Retailing nije želela da otkrije konkretne podatke o prodaji torbice, istakli su kako je ona i dalje među najprodavanijim artiklima na nekoliko tržišta. Standardna verzija Uniqlo torbe u svojoj matičnoj zemlji Japanu prodaje se za manje od deset dolara, dok je je njena cena u SAD-u dvostruko veća. Uniqlo torbe su zbog svoje cene i minimalističkog izgleda postale popularne i na Balkanu.
Velika popularnost torbe postakla je druge kompanije da pokušaju da konkurišu svojim imitacijama. Krajem prošle godine, Fast Retailing tužio je kineskog proizvođača brze mode Shein i i zahtevao da odmah prestane da prodaje imitacije i plati im naknadu za štetu.