За око две године Београд би коначно требало да добије нову зграду Хитне помоћи. Требало би да буде четири пута већа од садашње, која је изграђена пре шест деценија. Радови су у току, а екипа РТС-а обишла је градилиште.
И последњи зид зграде Хитне помоћи, у којој се налазила гаража, срушен је, а тешке машине дробе бетонске блокове и ситне арматуру. Пошто се уклони шут, почиње изградња блока А.
У том објекту ће се налазити гаража за 33 возила и радионица, а на други и трећи спрат из старе зграде ће се преселити кол центар са већим бројем лекара, центар за едукацију и администрација.
Тај објекат ће се простирати на 9.000 квадратних метара. Друга два објекта од 3.000 квадратних метара неће се рушити. После реконструкције, биће енергетски ефикасни, а на крову ће бити постављени и соларни панели.
“У реконстуисаном блоку Б који ће бити искључиво у функцији здравствене оперативе, биће направљене собе где ће екипе чекати позиве за интервенцију, горњи спарт искључиво у функцији лекарских екипа. Педијатрија је у приземљу, поред ње амбуланта за одрасле, апотека и са супротне стране економат, просторија за одлагање инфективног отпада”, каже Милан Неђић, начелник техничке службе Завода за ургентну медицину Београд.
Радови у три фазе, рок за завршетак 25 месеци
Планирано је да се доградња и реконструкција Завода за ургентну медицину изводи у три фазе, а радови треба да буду завршени за 25 месеци.
Због радова, посао је морао да се реорганизује, али на терену је исти број екипа Хитне помоћи као и пре почетка радова.
“Са Европском банком за обнову и развој имамо уговор, Секретаријат за инвестиције Града Београда спроводи тај поступак, имамо извођаче, надзор, у наредним данима крећу и радови, добићемо најсавременији здравствени објекат хитне помоћи који ће бити додатно повезан са ауто-путем, имаћемо и додатне капацитете у односу на оно што имамо данас”, рекао је градски урбаниста Марко Стојчић.
После 10 година, идеја о изградњи нове зграде и модернизацији најважније медицинске установе, почела је да се остварује.
Услови за рад лекарских тимова биће бољи, а возила ће на терен излазити на четири излаза и даље путем који није намењен приватним возилима, иако га грађани, кад је гужва, често користе као пречицу. Чак и сада када је због радова затворен.