понедељак, 18.11.2024, 13:06 -> 16:32
Извор: РТС
Аутор: Јелена Пиљевић
На међународној конференцији “Климатски пакет”, која је одржана у Казахстану, награђен је рад Наталије Петковић, ученице осмог разреда Основне школе “Стефан Немања” у Нишу. Учествовало је девет земаља са више од 200 радова, а Наталијин се од осталих издвојио идејом да отпад од пива може да се користи за пречишћавање воде.
Да отпад може да помогне у прочишћавању отпадних вода звучи необично, али управо је то била идеја Наталија Петковић, ученице осмог разреда из Ниша. Уз помоћ школских другова и наставника идеја је и реализована, а рад је на конференцији у Казахтану награђен за иноивативни приступ и креативно решавање проблема.
“На свету има пуно отпада од пива и од житарица и ја сам то желела да искористим у неке добре сврхе и дошла сам на идеју да направим активни угаљ и да филтрирам отпадне воде. Прво се суши на 105 степени три дана, затим се третира кроз неке хемикалије, и онда сагоревамо у порцуланском лончићу”, наводи Наталија Петковић, ученица 8. разреда.
Лазар Стојанов, ученик 8. разреда каже да je Наталији помагао тако што je сушио јечам у микроталасној, и помагао све што је могло, све што је требало где је фалио један асистент.
Од помоћи је Наталији у тиму био и Вук Проковић, али је имао и свој рад о потрошачком друштву који је ушао у ужи круг.
“Примећено је да доста купујемо оно што нам заиста не треба, то је по мени нелогично, не кажем да ја радим другачије или моји родитељи, али људи су онако нелогична бића и ту итекако треба свашта да се промени, куповине се раде потпуно неекономичне, купује се одећа која се носи једном – двапут и после стоји у ормару”, истиче Вук Проковић, ученик 8.разреда.
“Суштина ове конференције у Казахстану је очување земље, ми смо имали неке теме, биле су подељене у две групе, како отклонити и како помоћи”, наглашава Весна Коцић, наставница технике и технологије.
У школи намеравају да се убудуће у научно истраживачки рад укључи што више деце, кажу, вршњачко учење је најбоље јер се вршњаци међусобно најбоље разумеју.