Koje online alate možete da upotrebite da proverite kompaniju pre nego prihvatite posao?

Tekst objavljen: 13.09.2024 16:45        

Sad kada je internet na dohvat ruke i onlajn alati za proveru kompanije, smanjuje se verovatnoća da se nakon što prihvatite ponudu za posao suočite sa mogućim problemima koje niste mogli da vidite pre donošenja odluke

Koje online alate možete da upotrebite da proverite kompaniju pre nego prihvatite posao?

Sada lako i detaljno možete istražiti kulturu i radno okruženje kompanije kako biste doneli što informisaniju odluku da li da prihvatite posao ili ne.

Uprkos trenutnom konkurentnom tržištu rada, 42 odsto ispitanih zaposlenih koji su nedavno prihvatili ponudu za posao veruje da su mogli da pronađu bolju ponudu da su nastavili da traže. Dakle, odvajanje vremena pre nego što se odlučite za ponudu nikad ne škodi.

Evo tri načina kako efikasno iskoristiti ove onlajn alate da procenite ponudu i odlučite da li će vam doneti dugoročno zadovoljstvo u karijeri:

  • Pogledajte recenzije, ali se ne oslanjajte samo na jedan izvor


Onlajn recenzije posla su najčešći izvor za procenu kulture kompanije. Obično ih pružaju sadašnji i bivši zaposleni, a ove recenzije vam mogu dati uvid u kvalitet menadžmenta, platu i beneficije, kao i mogućnosti za napredovanje.

Sajtovi poput Glassdoor-a, Indeed-a i LinkedIn-a su dobra polazna tačka. Glassdoor nudi detaljne recenzije zaposlenih, informacije o platama, iskustva sa intervjuima i ocene kompanija. Indeed, iako prvenstveno poznat kao pretraživač poslova, takođe nudi recenzije. Zaposleni mogu oceniti svoja radna mesta prema različitim faktorima poput menadžmenta, kompenzacije i sigurnosti posla. LinkedIn možda nije tipičan sajt za recenzije, ali objave zaposlenih, novosti o kompaniji i profesionalna iskustva takođe vam mogu pružiti dragocene uvide.

Međutim, budite oprezni sa pristrasnostima i ekstremima koje ove recenzije mogu sadržati. Neke su anonimne i mogu biti preuveličane. Gledanjem različitih sajtova za recenzije možete uočiti trendove i obrasce tokom vremena. Dosledne teme kroz mnoge recenzije verovatnije daju tačniji prikaz stvarnosti.

  • Istražite kompanijski sajt i društvene mreže


Dobijanje informacija direktno iz izvora takođe može biti korisno u vašoj potrazi. Možete da saznate da li kompanija odgovara vama, vašim ciljevima i vrednostima.

Na njihovom sajtu i nalozima na društvenim mrežama, proverite izjave o misiji i viziji. Proverite osnovne vrednosti, koje često odražavaju prioritete i etičke standarde kompanije. Takođe, možete pronaći informacije o rukovodstvu i kulturi rada. To može ukazivati na aspekte poput saradnje, inovacija i raznolikosti.

Neke kompanije takođe ističu svoje projekte korporativne društvene odgovornosti (CSR). Objavljuju vesti i saopštenja za javnost, što vam može pružiti uvid u ciljeve, nedavna dostignuća, proširenja i partnerstva.

Imajte na umu da ove informacije mogu biti pouzdane i tačne. Međutim, sadržaj sajta i društvenih mreža kompanije je pažljivo osmišljen da pruži pozitivnu sliku, sa ciljem da privuče kupce, investitore i potencijalne zaposlene. Zbog toga je važno da steknete uravnoteženiju perspektivu koristeći i druge izvore.

  • Povežite se sa trenutnim i bivšim zaposlenima


Prema anketi Galupa, osam od 10 zaposlenih u proseku uživa u svom poslu. Zato dobijanje iskustava iz prve ruke, koja nisu javno dostupna, može biti najpouzdanija informacija.

Povezivanje sa sadašnjim i bivšim zaposlenima može vam dati nefiltrirane prikaze svakodnevne kulture, timske dinamike. Videćete da li kompanija zaista živi prema svojim izjavljenim vrednostima. Bivši zaposleni mogu biti otvoreniji i slobodniji u razgovoru o negativnim aspektima sa kojima su se susreli.

Kontaktiranje ljudi koji su obavljali ili trenutno obavljaju poziciju koja vam je ponuđena, možda je dobro putem LinkedIn-a. Može vam pomoći da razjasnite šta možete očekivati u toj ulozi, uključujući i odgovornosti na poslu. Takođe možete zatražiti da se sastanete sa timom čiji ćete deo postati. Isto možete i sa rukovodiocem koji vas zapošljava, kako biste dobili odgovore na neka pitanja.

Neka pitanja koja možete postaviti uključuju: „Kakvo je opšte raspoloženje među zaposlenima?“, „Kako rukovodstvo rešava konflikte ili izazove unutar tima?“ i „Postoje li razlike između onoga što je prikazano u opisu posla i stvarnih odgovornosti?“.

Budite jasni u vezi sa vašim namerama, sažeti u pitanjima i poštujte njihov limit kada osetite da su neodlučni da podele previše informacija.

Kada razmatrate ponudu za posao, bogatstvo onlajn resursa i alati za proveru kompanije mogu vam pomoći u donošenju odluke. Od recenzija zaposlenih, preko sajta kompanije, do društvenih mreža, ovi alati nude dublje razumevanje onoga što potencijalni poslodavac zaista može da ponudi. Međutim, sve to uzmite sa rezervom. Iako mogu biti korisni, odluka da li ćete prihvatiti posao treba da bude zasnovana na vašim prioritetima i direktnim razgovorima sa zaposlenima.

Kombinujući ove strategije, možete samouvereno izabrati posao koji se usklađuje sa vašim profesionalnim ciljevima i željenim radnim okruženjem.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com