недеља, 16.04.2023, 05:50 -> 07:06
Извор: РТС
Аутор: Марија Миладиновић Лисов
Домаћи потрошачи све чешће уместо великих брендова радије бирају храну, пиће и козметику произведену у малим радионицама. Те робе нема довољно на рафовима трговачких ланаца јер је добро место на њима скупо. Акције попут “Дана домаћих добављача” које организује Привредна комора, за многе је једини начин да већи број купаца проба њихов производ.
Породичну производњу ратлука који се продавао у радњици на кућном прагу и у ужичким кафанама, Милица је унапредила пријавом на конкурс “Снажне и одважне”. Тако је на рафове трговачког ланца у 35 градова стигао њен производ.
“Покрећемо неку линију додатне производње, који ће да успе да подржи све те продавнице које су заинтересоване за наше производе”, каже Јелена Алимпић из “Мина ужитка”.
Милица Стевановић из компаније ”Лидл Србија” наводи да циљ пројекта није само продаја договорених количина у једној акцијској недељи, већ је циљ промоција производа и самих предузетница.
Каже да су домаће сирће, ракија и колачи планули. Нешто теже је ишла продаја премијум меда са сувим воћем. Зато се многи боре и за место на рафовима винарија или продавница деликатеса. Велико интересовање је за “Дане домаћих добављача” које организује Привредна комора.
“Константно радимо у том ланцу снабдевања да буде богатији јер дефинитивно на полицама треба да понудимо производе који имају декларацију, за које знамо извор и од чега се састоје“, указује Тијана Маљковић из Привредне коморе Србије.
Мали произвођачи који не могу да плате увођење стандарда, као ни добро место на рафовима које трговци наплаћују од 500 до 3.500 евра, могу да производе под именом трговца.
“Производња под трговачком марком је добар начин за све произвођаче, не само мале, да не само уђу у велике трговинске ланце, имају сигуран пласман робе и не морају уопште да улажу у маркетинг. Наравно ту треба бити опрезан да не дође до канибализације сопственог бренда“, наводи Жељко Ракић из Министарства унутрашње и спољне трговине.
Сарадња великих трговаца са малим брендовима је утакмица у којој обе стране побеђују. Трговци добијају бесплатан маркетинг друштвено-одговорне компаније, а произвођачи сигурну исплату набавне цене и шансу да изађу ван граница локалног тржишта.