Blic
Gradilište budućeg autoputa A6 Beograd-Zrenjanin-Novi Sad otvoreno je i na teritoriji Grada Zrenjanina. Nadomak Mužlje, s obe strane lokalnog puta Mužlja-Lukino Selo, brojna građevinska mehanizacija trasira prve kilometre saobraćajnice čiji se obrisi uveliko naziru, saopšteno je iz ove lokalne samouprave.
Trasa vodi kroz Mužljanski rit, prema Aradcu, gde je planirana izgradnja petlje “Zrenjanin – zapad”, jedno od dva priključenja na autoput u zoni grada. U ovom trenutku to je sigurno najveće gradilište ne samo u Zrenjaninu, već i na teritoriji Banata, i deonica obuhvaćena radovima sada meri oko 2,5 kilometra. U neposrednoj blizini je formirana i nova “Peskara”, baza za iskop peska, s obzirom da se u širini koridora autoputa nasipaju ogromne količine peska.
Kako su i svojevremeno najavili prilikom sastanka sa gradonačelnikom Zrenjanina Simom Salapurom predstavnici izvođača radova, kompanija Shandong High Speed Grupa, izgradnja autoputa odvijaće se istovremeno iz dva pravca – Zrenjanina i Beograda. Radovi su prvobitno počeli u smeru od Beograda ka Zrenjaninu, od buduće petlje “Ovča” na severnoj beogradskoj obilaznici do Jabučkog rita, u dužini od oko 3 kilometra.
Autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, prvi autoput na teritoriji Banata, biće dužine 105,4 kilometara, sa predviđenim rokom završetka od šest godina. Trećina te dužine, oko 35 kilometara, nalaziće se na teritoriji Grada Zrenjanina, od mosta preko Tamiša kod Orlovata, do mosta preko Tise kod Aradca. Uz ta dva, gradiće se i novi most preko Begeja, u Zrenjaninu, i još jedan preko Tamiša, kod naselja Jabuka. Most preko Begeja, u neposrednoj blizini industrijske zone “Jugoistok”, činiće jedinstvenu konstrukciju zajedno sa nadvožnjakom iznad sadašnjeg magistralnog puta Zrenjanin – Beograd i biti ukupne dužine preko 1,3 kilometara. Uz širinu punog profila auto-puta, biće to svakako najveći most preko Begeja na čitavom njegovom toku, prenosi eKapija.
Predviđena je i izgradnja četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštanja sa prugom, 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
Deonica Beograd-Zrenjanin biće dužine 67 km, a Zrenjanin-Novi Sad (petlja Kać) 38 km. Prema projektovanoj brzini od 130 km na čas, od Zrenjanina do Beograda stizaće se za pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada za 15-20 minuta.
Prva deonica koja bi, prema najavama, trebalo da bude završena i puštena u saobraćaj je od Beograda do Kovačice, dužine oko 30 kilometara.