– Automobil od skoro 300.000 evra kaparisao je sin jednog od najbogatijih ljudi u Srbiji, i to uoči otvaranja Sajma, a očekuje se da će ubrzo biti završena kupoprodaja – kaže dobro obavešteni izvor Informera.
Blic preporučuje
Pored pomenutog, i ostali luksuzni automobili već su dobili svoje kupce i pre zvaničnog otvaranja 55. Međunarodnog salona automobila. Tako je “Mercedes” prodao sve izložene modele čije se cene kreću od 91.000 evra, koliko košta “GLC 220 d 4M”, do 262.366 evra, koliko je iskeširano za “majbah S580 4 M”. Prodat je i BMW X 560i po ceni od 166.114 evra.
Jedini među luksuznim modelima za koji još nije stigla ponuda je “porše GT 3 RS”, čija je cena 260.500 evra, kao i za “audi RS Q8”, koji košta 173.936 evra.
Nema popusta
U ponudi ovogodišnjeg sajma su i automobili srednje i niže klase, pristupačniji mnogo većem broju kupaca. Veliko interesovanje vlada za “škodu superb lend K”, koja se prodaje po ceni od 52.328 evra, kao i novi “golf stajl 2.0 TDI”, za koji treba izdvojiti 30.122 evra. “Hjundai tuson hibrid” u kombinovanoj verziji (baterija plus benzinski motor) košta 37.490 evra.
Inače, ovaj model je interesantan jer troši struju ako se vozi 60 kilometara na sat, a kada se pređe ova brzina, ide na benzin. Za novu “hondu sivik e” treba izdvojiti 41.490 evra, dok “pežo 408 hibrid” košta 61.750 evra.
Titulu Automobil godine u Srbiji 2023. u izboru Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS) ove godine ponela su dva automobila, i to “pežo 408” i “opel moka”. Ova dva modela imaju hibridnu verziju, koja je trend u celoj Evropi. Inače, “pežo” planira da do 2028. godine sva vozila zameni hibridnim, a “opel” dve godine kasnije. Evropljani su takođe prošle godine najviše vozili “pežo 208”, koji je bio i najprodavaniji auto u Evropi.
Među najjeftinijim modelima su “opel korsa”, čija je cena 17.290 evra, i “dačija sandero”, za koju treba izdvojiti 17.500 evra.
Top 5 najskupljih automobila
- “maserati MC 20” 295.200
- “majbah S580 4 M” 262.366
- “porše GT 3RS” 260.500
- “audi RS Q8” 173.936
- BMW X560i 166.114 (cene su u evrima)
Da automobilskoj industriji ne cvetaju ruže, svedoči to što je ovogodišnji Sajam automobila znatno skromniji od prethodnih, kao i to što distributeri ne nude nikakve popuste kupcima. Zašto nema tradicionalnih značajnih olakšica pri kupovini, objasnio je Zoran Lupšić, koordinator Beogradskog sajma.
– Nema velikih lagera za brzu isporuku vozila, nema popusta jer uslovi na tržištu, odnos ponude i tražnje diktiraju takvu cenovnu politiku.
Cene prosečnih automobila
- “pežo 408” 61.750
- “škoda superb lend K” 52.328
- “golf stajl 2.0 TDI” 30.122
- “hjundai tuson” 37.490
- “ford fijesta” 19.490
- “opel korsa” 17.290
Utoliko je značajnije to što smo uspeli da organizujemo ovaj sajam uz prisustvo praktično svih vodećih svetskih brendova, ukupno 33 – rekao je Lupšić i dodao da su kod srpskih izlagača, pre svega uvoznika, smanjeni budžeti za sve marketinške aktivnosti, a samim tim, i za sajamski nastup.
– Zato smo se dogovorili da se ovogodišnji sajam organizuje po jedinstvenoj scenografiji sa unificiranim štandovima u režiji Beogradskog sajma, uz, naravno, male korporativne elemente i dodatke koji će predstaviti taj korporativni identitet. Ove godine je osnovno što će korporativni identitet predstaviti izloženi modeli.
“Maserati MC 20” – karakteristike * 630 konjskih snaga * koristi potpuno novi trolitarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem, konstruisan pomoću tehnologije iz Formule 1 – Brzinu od 100 km/h postiže za 2,9 sekundi – Maksimalna brzina 325 km/h – Osmostepeni DCT menjač – Karbonska konstrukcija mase od 1.500 kg
Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, naglasila je izuzetnu složenost svih procesa koji prate auto i moto industriju, od proizvodnih do tržišnih.
– Zbog toga svi učesnici na globalnom nivou na svojoj koži osećaju sve probleme. Zato je organizacija ovakvog sajma u postojećim okolnostima bila veliki izazov, sa kojim su uvoznici jednoglasno odlučili da se suoče – kaže ona.
Petar Živković, stručnjak za automobile i učesnik na tržištu podseća da su automobili poskupeli, ali da to ne smeta onima sa dubljim džepom.
– Vidi se ko ima para. Oni izaberu model i iskeširaju. Građani sa plićim džepom, naravno, uzimaju jeftinije modele i uglavnom na kredite. Takođe, treba znati da se isporuka mnogih automobila čeka i do godinu dana – rekao je Živković.
On ističe da je i dalje fokus na hibridnim vozilima.
– To je budućnost u auto-industriji. Vidite da ova vozila “izbacuju” i “Mercedes”, BMW, “Audi”… Ona jesu skuplja od dizelaša i benzinaca, ali će za koju godinu biti dominantna na tržištu. Naša država se već za to priprema, pa daje subvencije za kupovinu hibrida kako bismo se i mi uključili u ovaj trend – ističe Živković.
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.