Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže da je deonica auto-puta „Miloš Veliki” od Novog Beograda do Surčina, koja je otvorena sinoć, važna zato što će u tom delu grada biti izgrađeni Nacionalni stadion i novi sajam. Najavljuje da će u junu biti završena i obilaznica oko Beograda, odnosno njen deo do Bubanj Potoka, kao i da će za četiri godine biti izgrađena brza pruga od Beograda do Niša, kojom će se između dva grada putovati tačno 100 minuta.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić navodi da će ta saobraćajnica značiti svima koji iz Beograda auto-putem „Miloš Veliki” kreću ka Čačku i Požegi, kao i onima koji dolaze istim putem putem u Beograd.
„Ona skraćuje ulaz u Beograd za skoro 10 kilometara i omogućava da na najbrži način, direktno sa auto-puta, preko Surčina, dođete do Novog Beograda, odnosno do okretnice kod Doktora Ivana Ribara i Vojvođanske ulice”, rekao je Vesić za RTS.
Naglašava da je brza saobraćajnica važna i zato što će u tom delu grada biti izgrađeni Nacionalni stadion i novi sajam.
„To je pravac u kojem će se Beograd ubuduće razvijati jer tako se jedan grad i razvija, kada se izgrade veliki infrastrukturni projekti, oko njih počinju da niču privatni i drugi objekti”, ističe Vesić.
Kaže da će auto-put Beograd-Šid već narednih dana biti rasterećeniji.
„Čeka nas još proširenje kružnog toka na Novom Beogradu koje će se desiti u narednim mesecima. Tamo dve trake više nisu dovoljne, biće mnogo veći broj automobila. Izgradićemo i petlju Jakovo, kojoj gravitira iko 40.000 ljudi. To je petlja koja će početi da se gradi za oko mesec dana”, ističe Vesić.
U junu otvaranje obilaznice do Bubanj Potoka
Vesić najavljuje i da će u junu biti završena i obilaznica oko Beograda, odnosno njen deo do Bubanj Potoka.
„Kada se završi deo obilaznice do Bubanj Potoka, videćete koliko će biti rasterećenija Gazela i sam centar grada jer oni koji su u tranzitu neće više morati da prelaze preko Gazele, imaće obilaznicu u punom profilu”, naglašava Vesić.
Ističe da je počelo i projektovanje završetka obilaznice, odnosno 31 kilometra puta od Bubanj Potoka do Pančeva, što je, kako kaže, veoma zahtevna deonice na kojoj će biti dva tunela, petlja Boleč i veliki drumsko-železnički most preko Dunava dužine 1807 metara.
„To će biti istovremeno i železnička i drumska obilaznica. Time ćemo potpuno završiti obilaznicu oko Beograda. Ko god dolazi iz Banata, Pančeva, Vršca ili Zrenjanina neće morati da ulazi u centar grada, već će preko obilaznice moći da izađe na Bubanj Potok”, objašnjava Vesić.
Kaže da će biti izgrađena i železnička obilaznica, što znači da opasni tereti i tranzitni saobraćaj neće prolaziti kroz sam centar Beograda.
„To će tek rasteretiti Beograd. Očekujemo da do sledećeg proleća budemo spremni za ugovaranje te obilaznice kojom ćemo završiti ono što je počelo da se gradi 1991. godine”, naglašava Vesić.
Za četiri godine brza pruga od Beograda do Niša
Vesić ističe i da će do 2025. godine biti završena brza pruga između Beograda i Budimpešte, preko Novog Sada i Subotice.
Najavljuje da će za četiri godine biti izgrađena i brza pruga od Beograda do Niša, kojom će se između dva grada putovati tačno 100 minuta.
“Ostaje nam da završimo pregovore za poslednju deonicu pruge – 88 kilometara do Preševa. To znači da ćemo imati skoro 500 kilometara brze pruge od severa ka jugu. To je nešto što Srbija nikada nije imal”, naglašava Vesić.
Od leta kroz Severnu Makedoniju sa srpskim tagom
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture najavljuje i da će od leta sa srpskim tagom koji je vezan za platnu karticu moći da se prođe kroz Severnu Makedoniju.
„Pregovaramo i sa Hrvatskom i Grčkom, a biće uključena i Albanija. Obezbedićemo tako dodatni komfor ljudima koji putuju”, kaže Vesić.