Na putu od Kine do Evrope cena ovog modela automobila porasla za 61 odsto: Kupcima i dalje privlačan
Evropska komisija uvela kompenzacione carine na uvoz kineskih električnih vozila
Cena u Norveškoj počinje od 42.300 dolara, 61 odsto više nego u Kini
- Anica Jelovac Novinarka Blic Biznisa
BYD je zvanično objavio da je njegov novi crossover SUV srednje veličine Sealion 07 dostupan na norveškom tržištu, a prve isporuke su planirane za narednu godinu. Model je prvobitno debitovao u Evropi na Salonu automobila u Parizu u oktobru. BYD Sealion 07 je trenutno u prodaji u Kini sa početnom cenom od 26.200 dolara. U Norveškoj cena vozila počinje od 42.300 dolara. Ovo predstavlja povećanje od 61 odsto u odnosu na cenu na kineskom domaćem tržištu, ali je model i dalje izuzetno konkurentan u Evropi. Ovo i dalje omogućava BID-u da ostvari ogromne marže i profit na ovom automobilu.
BYD Sealion 07 je prvobitno lansiran u Kini u aprilu ove godine. To je prvi model zasnovan na novoj 3.0 Evo električnoj platformi, značajnoj nadogradnji u odnosu na prethodnu 3.0 platformu. Automobil ima tri pogona. Modeli sa pogonom na dva točka uključuju elektromotore sa izlaznom snagom od 230 kV ili 170 kV. Model sa pogonom na sva četiri točka ima dva motora, sa maksimalnom izlaznom snagom od 160 kV i 230 kV. Jednomotorni model nudi opcije dometa od 550 km i 610 km. Model sa dva motora ima domet od 550 km. Dimenzije vozila su 4830/1925/1620 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2930 mm.
Blic preporučuje
BYD Sealion je sedmi model kineskog brenda u Norveškoj i nastavlja svoje globalne ambicije.
Podsetimo, Evropska komisija je definitivno odlučila da uvede kompenzacione carine na uvoz akumulatorskih električnih vozila proizvedenih u Kini na period od pet godina. Istraga izvršnog tela EU pokazala je da proizvođači električnih vozila u Kini imaju nepravednu prednost zbog državnih subvencija, a na štetu evropskih proizvođača.
Uz postojeću carinsku stopu od 10 odsto, uvedene su i dodatne carine u rasponu od 7,8 odsto do 35,3 odsto. Dodatna carina biće 7,8 odsto na vozila američkog proizvođača Tesla proizvedena u Kini, a 17, 18,8 i 35,3 odsto za kineske proizvođače BYD, Geeli i SAIC.
Dodatna tarifna stopa od 35,3 odsto odnosiće se na sve ostale proizvođače u Kini koji nisu želeli da sarađuju u istrazi, a za kompanije koje su učestvovale iznosiće 20,7 odsto.
Komisija najavljuje da će nastaviti da radi sa Kinom paralelno na pronalaženju alternativnih rešenja, kompatibilnih sa pravilima STO, koja bi bila efikasna za probleme identifikovane istragom. Takođe ostaje otvoren za pregovore o cenama sa pojedinačnim izvoznicima, što je dozvoljeno pravilima EU i STO.
(Revija HAK)