Policija upozorava da u većini krivičnih dela kompjuterske prevare, sajber kriminalci koriste fišing kao uvod u počinjenje krivičnog dela, što je obično krađa novca i krađa identiteta.
Splitska policija ponovo upozorava na brojne kompjuterske malverzacije koje su građane Splitsko-dalmatinske županije samo u prošloj godini koštale oko 123 hiljade evra, a najnovija SMS poruka o paketu ženu u Splitu “koštala” je 1.540 evra.
Jedna žena je u utorak splitskoj policiji prijavila da je na mobilni telefon sa nepoznatog broja dobila SMS poruku da je njen paket stigao u skladište, ali da zbog nepotpune adrese ne može biti uručen, a onda je zatraženo da potvrdi svoju adresu klikom na datu vezu i da unese aktivacioni kod. Nakon što je uradila traženo, dobila je SMS sa potvrdom kupovine, nakon čega je ustanovila da je njen bankovni račun zadužen za 1.540 evra. Policija u ovom slučaju sprovodi krivičnu istragu.
Policijska uprava splitsko-dalmatinska u prošloj godini evidentirala je ukupno 227 krivičnih dela protiv sistema, programa i podataka, od čega je 213 krivičnih dela kompjuterska prevara. Pored toga, u istom periodu evidentirano je 55 slučajeva neovlašćenih transakcija na računima i kreditnim karticama građana, koje su izvršene korišćenjem informacija koje su izvršioci pribavili fišingom, a ukupna šteta pričinjena ovakvim krivičnim delima iznosi preko 123 hiljade evra.
Policija upozorava da u većini krivičnih dela kompjuterske prevare, sajber kriminalci koriste phishing kao uvod u počinjenje krivičnog dela, što je obično krađa novca i krađa identiteta.
Pored poziva, šalju SMS, mejl i oglas u kojem se od ljudi traži da daju svoje lične podatke kao što su ime i prezime, datum rođenja, adresa stanovanja, OIB, mesto zaposlenja, broj bankovnog računa, broj bankovne kartice, CVC broj , datum isteka kartice, jednokratne autorizacione kodove, kopiju lične karte, video/fotografski selfi, ili da unesete neke ili sve ove podatke na veb lokaciju do koje vodi link u poruci.
Pokušaj prevare i u Srbiji se ponavlja.
Nije malo onih koji su otvorili link u poruci, uvereni da je to način da zaista preuzmu pošiljku.
Iz „Pošte Srbije“ napominju da građani obrate pažnju na broj sa kojeg je poslata poruka.