Jedan od najrasprostranjenijih oblika prevara je fišing (phishing). Prevaranti se sada lažno predstavljaju u ime Raiffeisen banke.
Izvor: B92.net / M.V.
Ilustracija: Shutterstock/fizkes
“Fišing” prevare, odnosno slanja i-mejl obaveštenja u ime kredibilnih kompanija ili institucija koje u svom prilogu sadrže maliciozni fajl ili vas navode da kliknete na neki link, sve su učestalije.
Na mejlove građana je nedavno stigla poruka od, navodno, Rajfajzen banke, u kojoj se traži “ažuriranje bezbednosnog alata”. U mejlu je pisalo sledeće:
“Poštovani klijenti,
Sa početkom od 28.07.2023 . počinje proces ažuriranja bezbednosnog alata.
Ovaj proces im a za cilj ažuriranje vaših podataka i sprečavanje neovlašćenog pristupa vašim nalozima.
Akcija je brza i laka i može se obaviti onlajn ili posetom uslužnoj ekspozituri banke.”
Nakon ovoga sledi link na kom to “ažuriranje” treba da se obavi, i takođe je naglašeno da “je obavezno da korisnici unesu samo trenutne brojeve telefona. Unošenje stranog broja telefona može dovesti vaš nalog u veliki rizik“.
Link u poruci ne vodi na zvaničnu stranicu banke, što bi trebao da bude slučaj da je poruka legitimna, već na lažnu web lokaciju. Uvek dobro obratite pažnju na URL sajta i zapamtite da je poslednji deo imena domena najvažniji.
U poslednjoj rečenici poruke nalažu da će ukoliko se ne ispoštuje “rok za ažuriranje” doći do zabrane korišćenja usluga banke.
Osim nelegitimnog linka, da je u pitanju prevara vidi se i po pošiljaocu. Kada se pogleda adresa sa koje je poruka poslata, vidi se da nije kredibilna jer nije u pitanju verifikovan nalog banke.
Rajfajzen banka na svom sajtu takođe upozorava korisnike da ne nasedaju na ovakve prevare:
Nemojte odgovarati na ovakve poruke, pogotovo ne posećujte linkove koji su navedeni u takvim e-mail porukama.
Raiffeisen banka nikada neće slati e-mail poruke:
• u kojima se zahteva da saopštite Vaše korisničko ime, lozinku ili druge lične informacije. Banka nikada ne koristi e-mail za pribavljanje ličnih ili poverljivih informacija od klijenata.
• koje sadrže linkove ka E-banking aplikaciji.
• u kojima od Vas traži da pozovete kontakt centar banke na broj telefona koji se nalazi u poruci i ostavite Vaše lične podatke.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.