уторак, 26.11.2024, 14:16 -> 15:43
Извор: РТС
Аутор: Лидија Георгијев
Нишка тврђава постоји више од 2000 година на раскршћу путева, судару цивилизација. У буџету за наредну годину, који је у припреми, град планира да издвоји више новца за њено одржавање а из пројеката ће сређивати поједини објекти. У најави је и сређивање летње позорнице, уочи наредних јубиларних 60. Филмских сусрета.
Од табле на Стамбол капији која датира из 1723. године, преко Лапидаријума – збирке атничких надгробних споменика, Бали бегове џамије и места популарних фестивала – све је то – Нишка тврђава, најпрепознатљивији симбол и први сусрет са градом на Нишави.
“Ја видим тврђаву као централно место нишког туризма – уз сво дужно поштовање Археолошком парку Медијана, Ћеле кули, Бубњу, Логору и свим осталим стварима, али просто тврђава је у центру града прича причу о настанку града о ономе што је град преживео можете видети пуно историјских епоха у тврђави и ја видим тврђаву као место које треба да сија и дању и ноћу”, каже Ненад Роквић, Удружење туристичких водича Ниша.
Тврђава сија сама по себи, али чини се да је још увек небрушени бисер кога ипак нагриза зуб времена.
“За све ствари које се десе или на бедему или у унутрашњости тврђаве морамо да имамо финансијска средства како би то санирали на време. Поред тога да би било које улагање могло да се уради у тврђави неопходно је да је обезбедимо на адекватан начин увођењем видео надзора и обезбеђења”, наводи Ивана Цветковић, градски већник.
Друга ствар јесте да смо заједно са Заводом за заштиту споменика завршили пројекат реконструкције бедема нишке тврђаве и да ћемо у наредном периоду конкурисати код надлежних министарстава.
Град ће обезбедити новац и за сређивање летње позорнице, а кроз пројекат који финансира Европска унија до октобра наредне године требало би да буде завршена адаптација појединих објеката.
“Они предвиђају реконструкцију тих атељеа који су изгорели пре више од 10 година и казамата који су у запуштеном стању, њихово одржавање сређивање и кроз пројекат ће бити издати представницима креативних индустрија – значи уметницима, вајарима, сликарима представницима медија аудио визуелних уметности и свих осталих који буду имали идеју како да оплемене ову нашу тврђаву, а и да за себе створе неку додатну вредност”, истиче Горан Милосављевић, из Туристичке организације Ниша.
Споменик културе од великог значаја простире се на површини од 22 хектара, град не располаже целом тврђавом па је решавање имовинских односа можда предуслов да симбол Ниша заиста засија пуним сјајем.