Деоница обилазнице око Београда од тунела Стражевица до Бубањ Потока јутрос је отворена за саобраћај. Обилазницом дугом 47 километара пролази се за мање од пола сата. Градски саобраћај је знатно растерећен.
Од јутрос на наплатној рампи Врчин, међу најсрећнијима су камионџије. За готово четири и по хиљаде камиона који свакодневно пролазе обилазницом, пут је од данас много краћи и лагоднији. Мање гужве и у граду из којег је измештен транзитни путнички саобраћај.
Возачи кажу да је деоница одлична и да је путовање око Београда сада краће за двадесетак минута.
Обилазницом ће се сада ићи дупло брже него преко “Газеле”, кажу у “Путевима Србије”.
Очекује се и смањење издувних гасова и саобраћајних несрећа, којих је на градском ауто-путу прошле године било више од 500.
“Преко Газеле дневно имамо 150.000 до 160.000 возила, овом изграђеном обилазницом имаћемо најмање 30.000 возила сваког дана. Дакле, растерећује се Београд. Привући ће се нови токови који су ишли кроз град”, објашњава Миодраг Поледица, помоћник директора предузећа “Путеви Србије”.
У плану деоница до Панчева, прстен око Београда до 2028.
Цео саобраћајни прстен око Београда биће завршен изградњом сектора – од Бубањ Потока до Панчева.
Предвиђени рок за изградњу нових тридесетак километара ауто-пута је 2028. година. У припреми су пројекти за тунеле Бубањ Поток и Лештане и друмско-железнички мост преко Дунава, код Винче.
Аљоша Лазиница, одговорни инжењер за мостове компаније “Пауер Чајна” каже да би тим колосеком требало да се пребаци сав транзитни железнички саобраћај, укључујући транзит опасних материја.
“Због тога је тај мост од великог значаја што се тиче и безбедности и заштите животне средине. Има и пун профил ауто-пута, по две траке“, додаје Лазиница.
Радове на обилазници изводили су кинеска компанија “Пауер Чајна”, азербејџански “Азвирт” и домаћи подизвођачи.