Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine stavio je na rani javni uvid materijal za izradu prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-70, deonica Pančevo-Vršac-granični prelaz sa Rumunijom (Vatin).
U dokumentu, koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, nisu dati detalji profila budućeg auto-puta čija se gradnja najavljuje više od 15 godina, ali je prikazana trasa kojom će ova važna saobraćajnica prolaziti.
Blic preporučuje
Područje obuhvaćeno okvirnom granicom prostornog plana, obuhvata cele katastarske opštine u sledećim jedinicama lokalne samouprave:
- Grad Pančevo: katastarske opštine Pančevo i Banatsko Novo Selo;
- Opština Kovin: katastarska opština Mramorak
- Opština Alibunar: katastarske opštine Vladimirovac, Alibunar, Banatski Karlovac, i Lokve;
- Opština Plandište: katastarske opštine Barice, Plandište i Margita;
- Grad Vršac: katastarske opštine Vršac, Vatin i Mali Žam.
Površina područja iznosi oko 980 km2, s prostornim planom se utvrđuje koridor brze saobraćajnice državnog puta u ukupnoj širini od 700 m.
U planu se navodi da putnu mrežu u koridoru budućeg autoputa državnog puta IA reda, deonica Pančevo-Vršac-granica sa Rumunijom, pored državnih puteva I i II reda, čine i opštinski i nekategorisani putevi u koji se nalaze u zoni koridora autoputa koji zahtevaju odgovarajući tretman u konfliktu sa putem najvišeg hijerarhijskog nivoa (rekonstrukcija, rehabilitacija, relokacija/dislokacija).
Dodaje se da je opšta karakteristika kategorisanih puteva da su na kraju eksploatacionog perioda i da su u vrlo lošem stanju (kolovozne površine, bankine, odvodni kanali), a razlozi takvog stanja su saobraćajno opterećenje i problemi sa neodržavanjem poslednjih decenija.
Takđe, u obuhvatu prostornog plana nalazi se i više aerodroma i letilišta koji svoju namenu zadržavaju i u narednom periodu.
Putni pravac auto-puta E-70 na pravcu Pančevo – Vršac – državna granica sa Rumunijom predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije (međunarodni krak IV SEETO mreže) koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće daljinske tokove na magistralnom pravcuod Beograda ka Pančevu, Vršcu i granici sa Rumunijom.
Foto: JP Zavod za urbanizam Vojvodine / screenshot
– U sistemu putne mreže Srbije ovaj putni pravac predstavlja osnovnu vezu na pravcu istok- zapad, koji povezuje Vojvodinu i Beograd, centralne i severne delove Srbije, dok nastavak ovog državnog puta istočno od Pančeva ka Vršcu i zapadno prema Beogradu, predstavlja važnu vezu ka Rumuniji odnosno međunarodnom putu E-75 – stoji u dokumentu.
Ističe se da će izgradnja auto-puta kroz Južni Banat direktno doprineti bržem razvoju Pančeva, Vršca, Alibunara, Kovina i Plandišta, koji se neposredno vezuju za ovaj koridor.
Podsetimo, skupština AP Vojvodine usvojila je krajem aprila odluku o izradi prostornog plana područja posebne namene auto-puta kroz Južni Banat.
Foto: Ringier
Za ovaj projekat već je urađena prethodna studija opravdanosti sa Generalnim projektom, a tehničku dokumentaciju je izradio Institut CIP.
Prethodno, sredinom prošle godine, resorni ministri Srbije i Rumunije potpisali su sporazum o izgradnji autoputa Beograd-Temišvar, kojim su se dve države obavezale da će uspostaviti vezu direktnim povezivanjem auto-puta Beograd-Vatin (državna granica). Tada je rečeno da će auto-put biti dugačak 65 kilometara sa srpske strane, a sa rumunske strane ((auto-put Temišvar – Moravica (državna granica)), približno 78 kilometara.
Inače, za izgradnju ovog putnog pravca su ranije bili zainteresovani Italijani – još 2007. godine potpisan je protokol o saradnji putara Srbije i Italije radi izgradnje auto-puta kroz Južni Banat.
(Izvor: eKapija)
Želite da vam “Blic Biznis” donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera. Prijavite se na newsletter i na mejlu očekujte najaktuelnije i najekskluzivnije informacije.