Oglasila se firma u čijoj je konzervi pasulja pronađen pacov

Jedan kupac doživeo je šok kada je otvorio konzervu smeđeg pasulja i u njoj video veliki komad repa pacova. Kupac se javio Evropskom centru zaštite potrošača, odnosno njihovoj stranici na Fejsbuku gde su objavljeni detalji.

Blic preporučuje

Nakon toga reagovao je Državni inspektorat i Konzum, koji pod svojim brandom K plus plasira pasulj Garden good. Proizvođač je italijanska firma “Fiamma Vesuviana S.R.L.” Konzum je odlučio da povuče proizvode, odnosno celu seriju neto količine 400 g, LOT broja L M261, najbolje upotrebiti do 17. 9. 2026.

Cela priča sada je dobila i nastavak, naime, istoj javila se italijanska firma u čijoj su konzervi pronađeni delovi glodara. U saopštenju tvrde kako je s obzirom na postupke koje sprovode nemoguće da se u njihovom brendu pronašao deo glodara te smatraju da im je nanesena šteta ugledu.

Saopštenje italijanske firme “Fiamma Vesuviana” portal “Poslovni dnevnik” preneo je u celosti.

– Fiamma Vesuviana Srl je firma koja je od samog početka rada 1924, kroz kvalitet svojih proizvoda posvećena brizi prema svojim potrošačima jer je upravo zadovoljstvo potrošača porodičnu firmu pod imenom Conserve Ambrosio, dovelo do statusa renomirane i jedne od najiskusnijih u području konzervirane hrane i proizvodnje testenine, a koja danas izvozi preko 85% svoje proizvodnje u više od 75 zemalja širom sveta.

.

Foto: ProStockStudio / shutterstock

.

Zbog takvog pristupa prema svojim potrošačima, a u odnosu na tvrdnju iz članka da je u konzervi smeđeg pasulja, kojeg na tržište pod svojim brandom Good Food plasira Konzum, a čiji je proizvođač Fiamma Vesuviana S.r.L., (LOT broj LM 261 s rokom trajanja od 17.9.2026.), pronađena polovina pacova, navodimo sledeće:

Celokupan proizvodni asortiman tipičan za mediteransku prehranu, Fiamma Vesuviana Srl proizvodi isključivo poštujući provereni sistem odabira sirovina i proizvodnju prema strogim pravilima UNI EN ISO 22000 i HACCP certifikata. U odnosu na proizvodni postupak konzerviranja smeđeg pasulja, isti postupak počinje ubacivanjem sušenog pasulja u velikim vrećama od 50 kg do 200 kg u mašinu, a pre punjenja limenki, kao i nakon punjenja limenki, sirovina i konačni proizvod prolaze kroz sledeće kontrole:

1. Stroj za izduvavanje za uklanjanje isparljivih nečistoća;

2. Posuda za namakanje od čistog čelika koja, napunjena filtriranom vodom pomaže u hvatanju povrća ili inertnih stranih tela sa specifičnom težinom manjom od vode koja lebde iznad posude gde ih vadi nadležno osoblje;

3. Mašina s vodom za uklanjanje daljnjih stranih tela kao što su kamenčići i sl;

4. Električne optičke mašine za odabir koje mogu da detektuju čak i pasulj različite boje za dalju proveru pre punjenja limenki;

5. Magneti za uklanjanje metalnih stranih tela postavljenih ispred mašine za punjenje.

5″ X – Ray stroj za otkrivanje napunjenih i zatvorenih limenki, pozicija nakon strojeva za sterilizaciju, koji sadrže strana tela bilo koje vrste i koji takve neispravne limenke drže izvan skladišta.

Dakle, očito je i sertifikovano da proizvodni postupak konzervi smeđeg pasulja uključuje sve potrebne provere što jamči najvišu moguću sigurnost za kvalitet proizvoda. S obzirom na prethodno opisane proizvodne postupke i kontrole, kao i s obzirom na višedecenijsko iskustvo u proizvodnji, teško je makar i teoretski zamisliti okolnosti pod kojim bi se eventualno moglo desiti da se u konzervi smeđeg pasulja nađe bilo što drugo osim smeđeg pasulja, a naročito da se u limenci nade polovina pacova.

Nadalje, okolnosti predmetnog slučaja, odnosno, činjenica da je jedini “dokaz” za predmetnu objavu fotografija konzerve smeđeg pasulja pored koje se na fotografiji nalazi deo tela neke životinje, ne pruža dovoljnu sigurnost u verodostojnost objave, a ista objava je samo u roku od 24 sata izazvala nesagledivu štetu do sada besprekornom poslovnom ugledu Fiamma Vesuviana Srl. i to na međunarodnom planu.

Zbog navedenog, nesrazmer “između predmetne objave bez potpune provere s jedne strane i nesagledive štete koja nastaje ugledu proizvođača s druge strane, ukazuje na potrebu da se zaštita potrošača mora provoditi odgovorno, u skladu s propisima i iskustvenim standardima”.

Ne dovodeći u pitanje svakog potrošača ponaosob, te neupitnu podršku udruženjima za zaštitu prava potrošača u njihovom legitimnom i društveno korisnom delovanju, smatramo da nije primereno da se primedbe potrošača prihvataju nekritički, odnosno, bez odgovarajuće provere jer se takvim nekritičkim prihvatanjem primedbi stvara prostor za zloupotrebu prava svake vrste.

Međutim, bez obzira na sve navedeno, želeći otkloniti i najmanju mogućnost da potrošači imaju bilo kakvu sumnju u apsolutnu ispravnost proizvoda Fiamma Vesuviana S.r.L, uključivo proizvode koje na tržište pod svojim brandom Good Food plasira Konzum, zajednički i u dogovoru s poslovnim partnerom Konzum d.d. je odlučeno da se iz preventivnih razloga s tržišta povuče cela predmetna serija konzervi”, stoji u saopštenju.

(Izvor: Poslovni dnevnik)

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com