Osiguravači brodova otkazuju ratno osiguranje za Rusiju, Ukrajinu i Belorusiju

Reosiguravajuće kompanije, koje osiguravaju osiguravače, obično obnavljaju 12-mesečne ugovore sa korisnicima osiguranja 1. januara, pretrpele su ove godine znatne gubitke vezane za sukob u Urajini i od uragana Ijan na Floridi.

tanker, nafta, rusija, brod

Klubovi za osiguranje odgovornosti brodara Protectionen & Indemnity (zaštita i obeštećenje, P&I) objavili su na svojim veb sajtovima da više nisu u mogućnosti da nude pokriće za ratne rizike u regionu od 1. januara, prenosi Rojters.

Klubovi P&I su među najvećim osiguravačima koji pokrivaju oko 90 posto svetskih okeanskih brodova.

Britanski P&I klub je saopštio 23. decembra da je problem nastao zbog nedostatka dostupnosti reosiguranja za reosiguravače, što se u stručnoj javnosti zove retrocesija.

Reosiguravači Kluba više nisu u mogucnosti da obezbede reosiguranje za izloženost ratnom riziku za ruske, ukrajinske ili beloruske teritorijalne rizike, navodi se u saopštenju.

Američki P&I je takođe izvestio 23. decembra da je primio “obaveštenje o otkazivanju” za region od svojih reosiguravača ratnih rizika i da kao rezultat toga otkazuje sopstveno osiguranje.

Brodovi obično imaju P&I osiguranje koje pokriva potraživanja treće strane na ime štete za koju je odgovoran brodar-član P&I kluba, uključujući štetu po životnu sredinu i povrede.

Posebne politike o brodskom trupu i mašinama pokrivaju plovila od fizičkog oštećenja.

Ovaj potezi osiguravača ce otežati vlasnicima brodova ili zakupcima da obezbede osiguranje, uticaće na povećanje cene i može da dovede i do toga da neki brodovi plove neosigurani, rekli su za Rojters izvori iz industrije osiguranja.

Provajderi reosiguranja i retrocesije uključuju globalne igrače Hanover Re, Minhen Re i Svis Re, kao i londonsku grupu Lojds. Minhen Re i Svis Re su odbili komentar, a ostale firme nisu odmah reagovale Rojtersov upit.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com